Google zmierzy reklamę graficzną

Google, które coraz bardziej ujawnia swoje zainteresowanie rynkiem reklamy graficznej, stworzyło system do pomiaru skuteczności form typu display.

System o nazwie Campaign Insight przez ostatni rok testowany był przez takie firmy jak PayPal i Simplexity. Od wczoraj Google oferuje swój system największym reklamodawcom w USA i Wielkiej Brytanii. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku Google Analytics, Google zaoferuje swój produkt za darmo.

Jak działa Campaign Insight? System oparty został o dane pochodzące z zapytań użytkowników kierowanych do wyszukiwarki oraz ruchu generowanym przez internautów. Wygląda to tak: Google pobiera dane z logów serwera reklamodawcy, aby zobaczyć, komu i kiedy reklama została pokazana. Informacje te potem porównywane są z zapytaniami wpisywanymi w okno wyszukiwarki przez internautów którzy widzieli reklamę oraz z wizytami na stronach internetowych. Wyniki tych analiz porównywane są z zachowaniem grupy kontrolnej, która nie widziała reklam.

Google zmierzy reklamę graficzną

Campaign Insight to dla Google najnowszy sposób by wywalczyć sobie miejsce na rynku reklamy graficznej. Rynku, który Google zamierza zracjonalizować w ten sam sposób, w jaki uczyniło to z płatnymi linkami w wyszukiwarce.

"To się może przysłużyć całemu rynkowi" - na swoim blogu skomentował nowy produkt Google Michał Brański, członek zarządu o2.pl,.

Mimo, że Google absolutnie dominuje na rynku reklamy w wyszukiwarce, jak dotąd niewiele miało wspólnego z reklamą graficzną. Jednak to zaczyna się zmieniać. W zeszłym miesiącu firma uruchomiła giełdę reklamy online DoubleClick.

Źródło: adage.com