Google: reklama porównująca

Wyszukiwarkowy gigant wprowadza nową formę reklamową, który jednocześnie ma być dla użytkowników narzędziem umożliwiającym wybranie najlepszej oferty reklamodawcy.

AdWords Comparison Ads , bo taką nazwę nosi nowa forma, jak na razie dostępna jest wyłącznie dla reklamodawców działających na rynku nieruchomości. Najprawdopodobniej system został wprowadzony w pierwszej kolejności dla tej konkretnej branży, gdyż już historycznie przeznacza ona najwyższe sumy pieniędzy na reklamę w wyszukiwarce. Wg TechCrunch Google nie wyklucza jednak udostępnienia nowej formy także firmom z innych sektorów.

Jak działa AdWords Comparison Ads? Użytkownicy, którzy wpisują w wyszukiwarkę pewne słowa związane z mieszkaniami, takie jak np. "hipoteka", będą mieli możliwość określenia pewnych dodatkowych informacji. Chodzi tu m.in. o rodzaj kredytu czy wysokość przychodów rocznych osoby poszukującej mieszkania.

Następnie będą oni mogli zobaczyć listę ofert, które pasują do tych kryteriów.

Google: reklama porównująca
Google: reklama porównująca

AdWords Comparison Ads dla słowa "hipoteki". Źódło: TechCrunch.com

"Czasami zapytanie użytkownika nie zawiera wystarczających informacji i nie możemy z całą pewnością określić, czego chce użytkownik. Weźmy na przykład użytkownika, który wpisuje w wyszukiwarkę słowo "hipoteczny". Czy potrzebuje on nowej pożyczki na dom czy refinansowania? Czy chce pożyczki na stałej stopie oprocentowania czy zmiennej? AdWords Comparison Ads poprawia skuteczność reklam na Google.com dając użytkownikom możliwość dokładnego sprecyzowania swoich potrzeb oraz pozwalając im szybko porównać różne oferty" - podało w oświadczeniu Google.