Google odwołuje plany współpracy z Yahoo!

Przedstawiciele Google zrezygnowali z planów rozpoczęcia współpracy reklamowej z mniejszym partnerem. Opublikowane oświadczenie wywołało serię spekulacji na temat dalszych losów Yahoo.

Z opublikowanego oświadczenia wynika, że oficjalnym powodem odwołania planowanej współpracy był przede wszystkim przedłużający się proces jej weryfikacji pod kątem zgodności z amerykańskim prawem antymonopolowym. "Przewlekły proces legislacyjny mógłby zaszkodzić interesom koncernu oraz naszym najważniejszym klientom. W związku z tym kierownictwo firmy Google zdecydowało o odwołaniu wcześniejszych planów" - napisano w oświadczeniu.

Wstępne plany zawiązania współpracy reklamowej pomiędzy Google i Yahoo opublikowano w czerwcu. Decyzja ta zbiegła się w czasie z oficjalnym zerwaniem rozmów w sprawie fuzji Yahoo z koncernem Microsoft. Wcześniej Microsoft oferował od 33 do 37 USD za jedną akcję Yahoo. Obecnie rynkowa wartość udziałów Yahoo nie przekracza 14 USD za akcję. Pierwotnie umowa zakładała, że reklamy pochodzące z systemu reklam kontekstowych Google trafią na witryny Yahoo!. Obie firmy miały dzielić się przychodami z tego tytułu, zaś reklamy Google miały być wyświetlane przy co najwyżej 3 proc. odsłon wyszukiwarki Yahoo. Według wstępnych warunków obie firmy miały współpracować przez cztery lata z możliwością rozszerzenia o dodatkowe sześć. Niewyłączna umowa gwarantowała mniejszej z firm możliwość wyboru treści reklamowych i słów kluczowych powiązanych z reklamami Google. Z informacji opublikowanych przez Wall Street Journal wynika, że w miniony weekend obie firmy podjęły próbę zmiany warunków umowy w celu szybszego jej zatwierdzenia przez amerykański Departament Sprawiedliwości.