Google modyfikuje reklamy

Google wprowadza kilka zmian do swojego programu sprzedaży treści reklamowych. Przedsiębiorstwa chcące promować się za pomocą wyszukiwarki mają możliwość stworzenia własnych reklam i wybrania haseł, przy których w wynikach wyszukiwania pojawią się informacje o działalności firmy.

Google prowadzi program sprzedaży reklam już od dwóch lat. W ramach tego przedsięwzięcia firmy mogą prezentować treści marketingowe we wszystkich serwisach i stronach internetowych, gdzie pojawia się wyszukiwarka.

Znaczącą zmianą jest fakt, że obecnie reklamodawcy mogą wybrać nawet mniej związane z dokładną nazwą firmy czy z jej działalnością hasła, przy których pojawi się reklama. W ten sposób promocja konkretnego hotelu w Brazylii będzie odbywać się zarówno wtedy, gdy użytkownik wpisze hasło „Hotele +Brazylia”, jak i w przypadku zapytań: „południowoamerykański hotel” oraz „noclegi w Brazylii”.

Przedstawiciele Google są zdania, że wprowadzone zmiany przyczynią się polepszenia skuteczności reklamy internetowej. Co więcej, rozszerzona oferta ma przyciągnąć nowych reklamodawców.

Przypomnijmy, że w tej chwili w programie sprzedaży reklam w Google uczestniczy ponad 150 tys. klientów.