Google: lepsze przychody w 3 kwartale

W 3 kartele 2009 r. Google zwiększyło zarówno swój przychód jak i zysk. CEO Google opisał wyniki finansowe jako "silne" i wykraczające poza oczekiwania Wall Street.

"Patrzymy bardzo optymistycznie w przyszłość. Mam teraz pewność biznesową aby silnie zainwestować w następną fazę innowacji" - powiedział Eric Schmidt, CEO Google, podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym. - "Jesteśmy otwarci na biznes, zarówno na małe jak i duże przejęcia".

Przychody Google w 3 kwartale br. wyniosły 5,94 mld dol, co oznacza 7 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Z tej gigantycznej sumy 27 proc. (czyli 1,56 mln dol) zostało wpłaconych w ramach prowizji partnerom reklamowym, oraz w mniejszym stopniu, jako zapłata dla pozostałych partnerów.

Dostrzegamy stabilizację i poprawę na większości naszych najważniejszych rynków" - powiedział Patrick Pichette, CFO w Google.

53 proc. przychodów Google wygenerowało z rynków zagranicznych; rok wczesniej, w 3 kwartale 2008 r. udział rynków zagranicznych w przychodach giganta stanowił 51 proc.

Google: lepsze przychody w 3 kwartale

Patrick Pichette

Liczba kliknięć w reklamy emitowanych na stronach Google oraz na stronach partnerów zwiększyła się o 14 proc. Średnia cena CPC spadła o 6 proc.

Akwizycje w planach

Google uważa, że najgorszy okres recesji zakończył się już, dlatego firma zdecydowana jest zainwestować zarobione pieniądze w akwizycje i zatrudnienie nowych pracowników.

Schmidt nie ujawnił, o przejęciu jakich podmiotów myśli Google. Pomiędzy wierszami można był jednak wyczytać, że firma zainteresowana jest podmiotami , które pomogłyby jej w rozwijaniu takich produktów jak Chrome OS, technologii emitowania reklam graficznych oraz szczególnych sposobów wyszukiwania.

Jonathan Rosenberg, wiceprezes do spraw zarządzania produktem w Google, określił nowy interface AdWords dla reklamodawców jako jedną z największych inwestycji koncernu w tym roku (jak dotąd). "W rzeczywistości wszyscy reklamodawcy zostali przeniesieni na nowy interface, który przeszedł największy remont od czasu wprowadzenia AdWords" - powiedział Rosenberg.

Google przeznacza także duże sumy pieniędzy na rozwój nowych formatów reklamowych, włączając w to formy testowane dla reklam lokalnych. "Forma ta skonstruowana jest tak, aby małe przedsiębiorstwa mogły jej użyć jedynie zapisując się poprzez wprowadzenie danych na jednostronicowym formularzu oraz płacąc miesięczną opłatę" - powiedział Rosenberg.

Usprawnienia czekają także wyszukiwarkę. "Użytkownicy korzystają z Google formułując coraz bardziej skomplikowane zapytania, dlatego dajemy im więcej narzędzi do pracowania z wynikami, tak by mogli uzyskać najbardziej odpowiadające im odpowiedzi" - powiedział Rosenberg.

Podczas samego 3 kwartału br. w Google pojawiło się aż 120 aktualizacji dotyczących jakości wyszukiwania. "Chcemy otrzymać perfekcyjny silnik wyszukiwania" - powiedział Schmidt.