Google – globalną top marką roku 2003
- Anna Meller,
- 03.02.2004, godz. 15:12
Zwycięzcą w corocznym konkursie Brandchannel organizowanym przez Interbrand zostało Google. Z ankiety przeprowadzonej wśród ponad 4 tys. osób, pochodzących z ponad 90 krajów wynika, że marka wyszukiwarki jest najbardziej znaczącą wśród światowych firm. Drugie miejsce w rankingu zajęła firma Apple.
Informację podały Yahoo! News. Google w tym roku po raz kolejny pobiło Coca-
Colę, Nokię i Sony. Marka wyszukiwarki znana jest na całym świecie – mechanizmy wyszukiwawcze w tej chwili obsługują już 97 języków. Dodajmy, że w tym roku Google zamierz zadebiutować na giełdzie. Szacuje się, że wartość akcji wyniesie ok. 4 mld USD.
Drugie miejsce w rankingu przypadło firmie Apple – już trzeci raz z rzędu. Jak podkreślają przedstawiciele Interbrand, Apple posiada bardzo silną markę, zwłaszcza wśród zaawansowanych użytkowników.
Na trzecim miejscu pojawił się samochód Mini, a dopiero na czwartym Coca-cola.
Warto dodać, że ankiety wypełniane były przez Internet za pośrednictwem strony Brandchannel.com.