Google.com to już portal?

Prace nad personalizacją strony głównej Google wyszły już poza fazę laboratoryjną. Na razie "portal Google", jak niektórzy nazwali nowy produkt spółki, jest dostępny jedynie w angielskiej wersji językowej. Motto na dzień, prognoza pogody i informacje o repertuarze kin oraz informacje z kilku źródeł zapełniają przestrzeń wokół okienka wyszukiwarki.

Nowy serwis Google, dostępny pod adresem google.com\ig nie przypomina tradycyjnych portali. Jeśli jednak prześledzimy dokładnie, do jakich zasobów prowadzą wszystkie obecne na stronie linki, możemy dojść do przekonania, że nowy serwis Google to portal. Przypomnijmy, że obok zakładki poczty, Google oferuje m.in. serwis społecznościowy, wyszukiwarkę najlepszych ofert sklepów internetowych Froogle, wyszukiwarkę blogów, mapy, komunikator czy czytnik RSS.

O tym, jak wygląda ów portal decyduje sam użytkownik. Ma możliwość wybrania kilku źródeł, skąd dostarczane mu będą najświeższe informacje. Należą do nich serwis USA Today, BBC News, agencja Reuters, Washington Post czy New York Times oraz serwisy tematyczne, w tym m.in Forbes, Fortune, magazyny typu Lifestyle czy sportowe. Internauta ma też możliwość dodania własnego kanału RSS.

Serwis jest w pełni funkcjonalny dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Mogą oni - oprócz wybrania źródeł informacji - wybrać prognozę pogody dla swojej miejscowości, repertuar kin dopasowany do miejsca zamieszkania według wpisanego kodu pocztowego.

Już teraz mamy zaś możliwość uruchomienia zapamiętywania wpisywanych w wyszukiwarkę haseł i prezentowania ich obok okna wyszukiwarki czy dodania ulubionych adresów WWW.

W każdej chwili można oczywiście powrócić do klasycznej i ascetycznej strony wyszukiwarki.