Google będzie sprzedawało reklamy radiowe

Firma Google zawarła umowę z Clear Channel Communications Inc., która pozwala jej na sprzedaż reklam radiowych.

Zawarta wczoraj umowa jest efektem zdecydowanej ekspansji Google w stronę mediów offline. Pozwala ona firmie na sprzedaż 30 sekundowych reklam radiowych na antenie ponad 675 stacji koncernu, nadających zarówno w systemie AM, jak i FM. Obydwie firmy zgodziły się także na połączenie swoich systemów sprzedaży reklam, Viero i AdSense na platformie reklamy audio.

Wiadomość nadeszła po dwóch tygodniach od zawarcia umowy z EchoStar Communications Corp., która pozwoliła Google na sprzedaż czasu reklamowego w telewizji satelitarnej. Kilka dni temu Google kupił także DoubleClick Inc. za sumę 3,1 mld dolarów w gotówce, co ma zwiększyć przychody firmy z reklam.

Reklamodawcy, którzy używają AdSense do reklam audio, będą teraz mogli przy pomocy nowej usługi profilować swoich odbiorców poprzez użycie segmentów tj. geografia, dzień tygodnia czy pora dnia.

Zwiększone zainteresowanie Google radiem zostało po raz pierwszy zasygnalizowane w styczniu 2006, kiedy kupiona została kalifornijska firma dMarc Broadcasting Inc. - dostarczyciel automatycznej platformy radiowej dla agencji reklamowych.

Obydwie firmy już wcześniej współpracowały przy sprzedaży powierzchni reklamowej. Google sprzedawało reklamy tekstowe na stronach stacji radiowych, należących do Clear Channel.

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak