Google Toolbar w produktach Adobe

Koncerny Adobe i Google podpisały porozumienie, w ramach którego wybrane produkty tego pierwszego będą dystrybuowane z paskiem narzędziowym Google Toolbar. Pierwszą z serii wzbogaconych w ten sposób aplikacji jest Macromedia Shockwave Player.

Google Toolbar w produktach Adobe
W trakcie instalacji Macromedia Shockwave Playera - wtyczki do przeglądarki umożliwiającej odtwarzanie animacji i gier - pojawi się opcja, która pozwoli użytkownikowi dodanie do przeglądarki Interner Explorer paska Google Toolbar. W przyszłości (porozumienie zawarte zostało na kilka lat) pasek ma znaleźć się również w innych produktach firmy.

Przypomnijmy, że inne aplikacje Adobe, m.in. Adobe Reader i Flash Player, są dystrybuowane z paskiem narzędziowym Yahoo. Koncern unika natomiast promowania w swoich produktach rozwiązań Microsoftu, z którym - podobnie jak Google - konkuruje, choć na innych, niż wyszukiwarka, polach. Walka Adobe z gigantem z Remdond trwa w sektorze oprogramowania do projektowania, DTP, zarządzania dokumentami i aplikacji do odtwarzania multimediów - jej ostatnim jak dotąd przejawem było podjęcie przez Microsoft decyzji o usunięciu z pakietu biurowego Office 2007 obsługi dokumentów PDF.