Google, PKPP Lewiatan i home.pl dla MŚP

Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl rozpoczynają wspólną akcję mającą na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie.

Z wyników najnowszych badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na zlecenie Google wynika, że 47% małych i średnich firm w Polsce ma już stronę internetową - powiedział Artur Waliszewski, Dyrektor Google Polska.

"To znaczy, że ponad połowa z nich wciąż nie istnieje w internecie. Co więcej, 66% z nich nie zamierza stworzyć własnej witryny ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dlaczego? Główne wymieniane powody to brak takiej potrzeby lub brak chęci rozwoju działalności. To dlatego zdecydowaliśmy się na akcję Internetowa rewolucja, aby pomóc tym firmom odkryć potencjał internetu" - dodaje Waliszewski.

"Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zawsze wspiera inicjatywy, które mają na celu zwiększenie innowacyjności polskich przedsiębiorstw - mówi Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan - Dziś ponad połowa firm działających w Polsce buduje swoją pozycję konkurencyjną w oparciu o cenę. Nie jest to dobra strategia na przyszłość. Przemyślane, kreatywne i efektywne wykorzystanie internetu może przyczynić się do sukcesu szczególnie małych i średnich firm, które na ogół nie dysponują dużymi budżetami na marketing i promocje. Razem z Google i home.pl będziemy przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w internecie"

W ramach akcji trwającej od 12.10.2009 do 31.03.2010 blisko milion małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski będzie miało szansę dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać internet do prowadzenia działalności biznesowej. Głównym elementem akcji jest promocyjna oferta, dzięki której małe i średnie firmy mogą "przetestować internet" bez ponoszenia ryzyka finansowego: począwszy od rejestracji własnej domeny i zbudowania pierwszej strony internetowej za pomocą kreatora stron WWW, aż po reklamę w wyszukiwarce Google.

Firmy z sektora MŚP biorące udział w akcji będą miały darmowy dostęp do:

- własnej domeny na czas 12 miesięcy, kreatora stron WWW home.pl i darmowego hostingu na okres 3 miesięcy

- szkoleń na temat skutecznych sposobów reklamy w internecie o wartości 490 PLN

- kuponów na darmową reklamę w Google o wartości 250 PLN

- bezpłatnego wsparcia przy uruchomieniu pierwszej kampanii reklamowej w Google

"Chcemy nauczyć polskich przedsiębiorców, jak umiejętnie wykorzystywać stronę internetową i przełożyć obecność w sieci na wymierne rezultaty finansowe. Arytmetyka jest prosta: jeśli strona internetowa przynosi zyski, firmy nie kwestionują sensu wydatków na ten cel" - mówi Janusz Moneta, Dyrektor marketingu Google Polska.