Głośno i wyraźnie

Co chcesz usłyszeć, jeśli chcesz słuchać. Podcasting – publikowanie kontentu audio via Internet do automatycznego lub ręcznego ściągnięcia na przenośne urządzenia audio i komputery osobiste – podbił świat na podobieństwo sztormu.

Co chcesz usłyszeć, jeśli chcesz słuchać. Podcasting – publikowanie kontentu audio via Internet do automatycznego lub ręcznego ściągnięcia na przenośne urządzenia audio i komputery osobiste – podbił świat na podobieństwo sztormu.

Mądrzy marketerzy nie tylko przysłuchiwali się temu uważnie, ale również wdawali się w tę historię poprzez sponsorowanie audycji, sprytnie wprowadzanych nazw produktów i nieopatrznie wypowiadanych nazwach marek.

Ta metoda rodem z onlinu, przypominająca rodzaj cyfrowej siły widzianej we wczesnym okresie blogów, najpierw została szeroko uznana przez niezależnych producentów, szukających dostępnych metod na bycie słyszanym. Od tego czasu przesunęła się do wyraźnego głównego nurtu, kiedy tradycyjni nadawcy programów zaadaptowali format do powiększenia zbiorowych programów i zapewnienia ich dostępności słuchaczom. Ponieważ podcasty muszą być albo subskrybowane, żeby można je było ściągnąć przy użyciu sofwaru, lub ściąga się je ręcznie, marketerzy pojawili się przy tworzeniu modeli targetowanych list dystrybucyjnych. A nawet lepiej – ci, którzy się zapisali, mogą być równie dobrze traktowani jako regularni słuchacze – doskonale podatni na wielowymiarowe działania, które mogą narastać w czasie.

Podczas gdy podcasting może dać głos każdemu – nie wszystkie podcasty są tworzone tak samo i w dzisiejszych czasach każdy, kto ma komputer z mikrofonem, może stworzyć nagranie i znaleźć dla niego odpowiednie miejsce – twórcy podcastów wciąż są pełni nadziei na dotarcie do uszu słuchaczy i nadal stają wobec wielu wyzwań. Kontrola playbacku, który jest jest wspierany wcześniej na- granym kontentem, jest obosiecznym mieczem. Playback może być łatwo zatrzymany przez tych, którzy nie chcą, żeby im przeszkadzać, a kontent może być równie łatwo odrzucony, aby zaspokoić brak czasu czy zainteresowania.

Marketerzy, którzy wcześnie zaadaptowali na swoje potrzeby nowe medium, odcinają teraz kupony, ale tu rodzi się takie samo niebezpieczeństwo, które zagroziło wiarygodności bloggerów. W miarę jak rośnie popularność formatu, autentyczność kontentu i innych powiązanych przekazów, może stać się wątpliwa.

Wraz ze spadającymi cenami przenośnych urządzeń oraz wprowadzeniem telefonów komórkowych ze zintegrowanymi odtwarzaczami MP3 i softwarem pozwalającym na ściąganie podcastów, jedna rzecz jest pewna: podcasterzy dadzą o sobie usłyszeć od czasu do czasu.