Globalny rynek reklamy online warty 11,6 mld USD

Wydatki na reklamę online wyniosą w tym roku na całym świecie 11,6 mld USD a tempo wzrostu wyniesie 35%. W 2007 wydatki wzrosną do 14,5 mld USD, a dynamika wzrostu wyniesie 24%, prognozuje Merill Lynch.

Według raportu najszybciej rozwijającym się rynkiem reklamy są Chiny, gdzie tempo wzrostu ma wynieść 50% w skali roku. Następna jest Wielka Brytania (46,4%), Francja (45%), Australia (42,6%), Korea Południowa (30,5%) oraz Japonia (30%).

W raporcie nie zostały najwyraźniej uwzględnione kraje Europy Środkowej i Wschodniej. IAB Polska przewiduje, że dynamika wzrostu na polskim rynku reklamy online osiągnie w tym roku 50%.

Autorzy sprawozdania pozytywnie wypowiedzieli się o Google, który ma ponad 70% rynku reklamy w wyszukiwarkach na kluczowych rynkach europejskich - brytyjskim, niemieckim i francuskim. Merill Lynch ocenił natomiast, że udział Yahoo w międzynarodowym torcie reklamowym zmniejszy się z 11% w 2005 roku do 10% w 2006.