Globalne serwisy społecznościowe

MySpace z ponad 100 mln liczbą użytkowników jest zdecydowanie {{a:HTTP://www.internetstandard.pl/news/95526.html}}największym{{/a}} serwisem społecznościowym na świecie, wynika z badań comScore. Drugi w rankingu Facebook ma ponad dwa razy mniej użytkowników, lecz {{a:HTTP://www.internetstandard.pl/news/118855.html}}popularność{{/a}} tego serwisu w ciągu ostatniego roku wzrosła o 270%.

ComScore w swoim badaniu uwzględniło jedynie te serwisy, które mają minimum 10 mln użytkowników na całym świecie, odnotowały przynajmniej 50 % wzrost w ciągu ostatniego roku oraz mają istotne znaczenie w regionie Ameryki Północnej. Według comScore kolejne edycje badania będą uwzględniać czynnik popularności w innych regionach świata.

Średnia liczba użytkowników MySpace w czerwcu b.r. wyniosła 114 mln czyli 72% więcej niż rok wcześniej. Facebook zanotował 270% wzrost w porównaniu z czerwcem 2006 r. i obecnie liczba odwiedzających wynosi 52 mln. Znaczne wzrosty zanotowały także Bebo.com (172%), który ostatnio ruszył z polską wersją, oraz ostatni w rankingu Tagged.com (rekordowe 774%).

Globalne serwisy społecznościowe

Popularność danego serwisu kształtuje się inaczej w rożnych regionach świata. MySpace i Facebook mają silną pozycję w Ameryce Północnej, Bebo w Europie (63% użytkowników pochodzi z tego kontynentu), a Orkut w Ameryce Łacińskiej oraz w Azji i Oceanii (49% i 43%). Użytkownicy czwartego w zestawieniu Friendstara to głównie mieszkańcy Azji i Oceanii (89%). Pozostałe dwa serwisy- Hi5 oraz Tagged.com nie zanotowały większej popularności w określonym regionie.

Źródło: comScore