Giełda reklam graficznych od Orange

Firma Orange postawiał kolejny krok na gruncie reklamy online. Tym razem gigant uruchamia giełdę reklam graficznych Orange Ad Market.

Giełda reklam graficznych od Orange
Orange to obecnie trzeci największy operator internetu mobilnego w Europie. W 2009 r. firma osiągnęła łączne przychody w wysokości 50,9 mld euro - dla porównania Google w tym samym okresie wygenerowało 23,7 mld dol przychodu.

Koncern obejmuje swoimi usługami dostępowymi (internet mobilny, stacjonarny, IPTV) ponad połowę europejskich użytkowników internetu.

Firma Orange to nie tylko dostawca internetu, ale także i aktywny gracz na rynku reklamy online. Należy do niej Orange Ad Network, olbrzymia sieć reklamy internetowej. Jak wynika z danych firmy badawczej comScore, sieć Orange Ad Network obejmuje miesięcznie 343 mln unikalnych użytkowników w 33 krajach (także w obu Amerykach). Do sieci należy m.in. serwis IMDb.com. Orange Ad Network obsługiwany jest przez spółkę zależną Orange - starMedia.

Teraz Orange wchodzi na rynek z nowym produktem dla reklamodawców. Orange Ad Market to nowe dzieło telekomunikacyjnego koncernu, stworzone wspólne z dostawcą technologii adserwerowych, firmą OpenX Technologies.

Czym jest Orange Ad Market? Najprościej ujmując, jest to giełda reklamy graficznej. Wydawca, który udostępnia za pomocą Orange Ad Network swoją powierzchnię reklamową, ustala stawkę, za jaką jest gotowy sprzedać swój inwentarz. Gdy już oferta sprzedaży powierzchni reklamowej zostanie wystawiona, swoje oferty składają reklamodawcy. Podmiot, który zaproponuje najniższą cenę (jeśli nie będzie ona niższa niż minimalna cena ustalona przez wydawcę) wygrywa licytację.

Licytacja odsłon odbywa się w czasie rzeczywistym, co oznacza, że w jednym momencie o dane miejsce reklamowe może starać się kilku reklamodawców z różnych miejsc świata. Zwycięzcę licytacji wyłania system Orange Ad Market.

Uruchamiając giełdę reklam, Orange wchodzi na rynek dotychczas zarezerwowany głównie przez dwóch innych internetowych gigantów, Google i Yahoo. Pierwszy z tych podmiotów oferuje licytację reklam w ramach przejętego w 2007 r. DoubleClick, a do drugiego należy Yahoo Right Media.