Gery.pl w ARBOmedia

Jak informowaliśmy już wcześniej, Gery.pl postanowił wycofać się ze współpracy z siecią Ad.net. Począwszy od czerwca portal będzie obsługiwany przez ARBOmedia.

W czerwcu br. Gery.pl nie będzie już uwzględniane w statystykach sieci Adclick, która merytorycznie związana jest z Ad.netem (a nie, jak wcześniej podaliśmy, należy do Ad.netu). Sprzedażą powierzchni reklamowej portalu zajmie się ARBOmedia.

Pod koniec marca została podpisana umowa pomiędzy portalem a firmą ARBOmedia - poinformował nas Gerard Grech, właściciel Gery.pl - Adnet otrzymał wypowiedzenie i w ciągu 2 miesięcy począwszy od 1 kwietnia, a skończywszy 31 maja portal wychodzi z sieci Adnet.

Jak zmieni to ranking sieci? Trudno dokładnie przewidzieć ze względu na częste rotacje serwisów w obrębie poszczególnych podmiotów i aneksje nowych witryn. Możemy jednak spodziewać się, że ARBOmedia zbliży się do drugiej pozycji, a zasięg Adclicka (dotychczas i tak najmniejszej sieci wśród omawianych) jeszcze spadnie. Dodajmy, że zgodnie z grudniowymi wynikami megapanelu, najmniejszy zasięg wśród wszystkich sieciowych podmiotów ma Q-net.

Aktualizacja: 06 kwietnia 2005 20:34

Z wypowiedzią Adama Kwaśniewskiego polemizuje Gerard Grech, właściciel Gery.pl, wyjaśniając szczegóły rozstania portalu z siecią reklamową.

Oczywiście portal był w sieci Ad.net i rozwiązuje umowę z Ad.netem, bo nigdy nie podpisał umowy z siecią Adclick, mimo że tam fizycznie się znajdował. Mam nadzieję, że to już wyjaśni wszystko i nie będzie więcej z tym kłopotów.

Co do zerwania umowy: wysłaliśmy wypowiedzenie listem poleconym wcześniej niż Adnet. W odpowiedzi zamiast podpisu na naszym listem i odesłania go dostaliśmy ich wypowiedzenie z datą wsteczną. Napisałem w tamtym czasie też maila w tej sprawie do odpowiedniej osoby i zapewniała mnie, że nie o to chodziło, aby pokazywać, że to Adnet pierwszy rozwiązał umowę. Jak widać, chodziło jednak dokładnie tylko o to. Nie zamierzam słuchać wyjaśnień teraz z drugiej strony kto co i jak. Sprawę uważam za zakończoną, a to, że portal zamierzał wcześniej wypowiedzieć umowę powinno dać wszystkim do myślenia.

Co do spekulacji dotyczących danych, przedstawionych przez pana Kwaśniewskiego: spekulacje dotyczą oczywiście grudnia. Proszę jednak pamiętać, że według statystyk Stat.pl (do tej pory różnice są nie duże w stosunku do badań PBI) zanotowaliśmy w marcu 1,52 mln unikalnych użytkowników i nadal zasięg nam rośnie. W momencie przejścia do Arbomedii będzie czerwiec. Zostawiłbym te dane, bo one dotyczą badań, które nie będą brane pod uwagę po rozstaniu się. Dziś nie spekulowałbym o przyszłości, bo internet zmienia się błyskawicznie.

Aktualizacja: 06 kwietnia 2005 15:02

Adam Kwaśniewski, dyrektor handlowy sieci Ad.net, komentuje:

1. AdClick nie należy do sieci Ad.net.

2. W sieci Ad.net Gery był do maja 2004 roku. Od czerwca 2004 roku serwis był reprezentowany przez sieć Adclick.

2. Ad.net do dnia dzisiejszego dzisiejszego nie otrzymał żadnego wypowiedzenia od Gery.pl. Umowa została formalnie wypowiedziana - ale przez sieć, nie portal Gery.pl. Zgodnie z korespondencja e-mailową i potwierdzeniem nadania, wypowiedzenie zostało odebrane przez Pana Grecha.

3. Według grudniowych badań Megapanel PBI/Gemius po dołączeniu Gery.pl zasięg ARBOmedia wzrośnie o mniej niż 10% - do około 5 mln użytkowników. Dla porównania - IDMnet ma ich 6,32 mln, Adnet 7,28 mln. Trudno więc spekulować o "pozycji nr 2". Zasięg sieci AdClick spadnie o około 10% - do 2,7 mln użytkowników. Stopień duplikacji użytkowników pomiędzy portalem Gery a innymi serwisami zrzeszonymi w sieciach jest bardzo wysoki, stąd zmiana nie będzie oznaczała

rewolucyjnego przetasowania wśród sieci ze względu na ich potencjalny zasięg.

4. Najmniejszą siecią reklamową jest - wg grudniowego drzewka

agregatów do badania Megapanel - Q-net.