Gemius przebił się w Danii

Firma badawcza Gemius SA rozpocznie prowadzenie badań duńskiego rynku internetowego. To pierwszy kraj na zachodzie Europy, w którym spółce udało się wygrać przetarg na badania sieci. Firma zamierza powalczyć o kolejne kontrakty na kontynencie. W międzyczasie startuje w przetargu w Izraelu.

Firma będzie w Danii prowadziła badanie gemiusAudience. W tym momencie trwają ustalenia z FDIM (Foreningen af Danske Internet Medier - przyp. red.) na temat daty uruchomienia pomiaru - mówi Filip Pieczyński, international operatios director w Gemius SA - Pierwsze oficjalne wyniki dla duńskiego rynku mogą się ukazać w I kwartale przyszłego roku.

Przetarg, w którym stanęła spółka (pisaliśmy o tym w zeszłym tygodniu), dotyczył wyłącznie badania oglądalności witryn duńskiego internetu. Gemius niezależnie od współpracy z obecnym kontrahentem, przewiduje wprowadzenie pozostałych pomiarów, które oferuje na polskim rynku.

Wygrana Gemiusa w przetargu przełamie dotychczasowy monopol TNS Gallup, które monitoruje w Danii nie tylko rynek internetowy, ale i telewizyjny oraz radiowy.

Jak się dowiedzieliśmy w FDIM, oferta Gemiusa była o wiele bardziej atrakcyjna finansowo od tych złożonych przez dużych, zachodnich graczy: Nielsen//NetRatings czy comScore.

Dania jest pierwszym krajem zachodnioeuropejskim, na którym udało nam się zaistnieć - wskazuje Filip Pieczyński - Niewątpliwie podnosi to prestiż firmy Gemius w oczach międzynarodowych wydawców i reklamodawców, a także ułatwia dalszą ekspansję firmy na rynki Europy Zachodniej.

Gemius zamierza wkraczać ze swoją ofertą do kolejnych krajów. Obecnie staje w przetargu na badania internetowe w Izraelu.

Firma działa już w większości państw Europy Środkowo-Wschodniej (m.in. Czechach, Litwie, Łotwie i Estonii).