Gemius będzie miał konkurenta?

Zachodnia firma specjalizująca się w badaniach internetu - comScore Networks - planuje przeprowadzanie badań internetowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.

Konkurent Gemiusa nie rozpocznie działania w Polsce wcześniej niż w przyszłym roku kalendarzowym. To dla nas duże wyzwanie - powiedział Internet Standard Mike Read, commercial director w comScore Networks podczas targów reklamy internetowej adTech w Londynie - Myślimy o tym. W tej chwili zbieramy już dane z rynku rosyjskiego.

Wcześniej spekulowano w Polsce, że taki gracz jak com Score czy Nielsen//NetRatings może wejść na rynek krajowy poprzez przejęcie firmy Gemius.

Nic mi nie wiadomo o wejściu takiego gracza do Polski - powiedział Artur Zawadzki, wiceprezes Gemius SA, również obecny na targach adTech. Zaprzeczył też, jakoby Gemius negocjował warunki przejęcia z comScore.

comScore specjalizuje się badaniach internetowych m.in. z zakresu zachowań użytkowników w sieci, efektywności reklamy internetowej, wartości rynku internetowego, segmentacji internautów i analizy świadomości marki online.

Więcej o rynku badań będzie można przeczytać już wkrótce w relacji z targów adTech.