Gdzie najczęściej szukamy opinii?

Na marginesie głównego celu badania przeprowadzonego przez Centrum Nowej Technologii pojawiły się wyniki dotyczące miejsc, gdzie internauci najczęściej szukają opinii o wydarzeniach.

55,5% respondentów badania "Wizerunek firm w internecie", przeprowadzonego w dniach 7-20 czerwca za pomocą internetowych ankiet, opinii o wydarzeniach szuka w internecie.

23,2% użytkowników sieci szuka ich też w prasie. Na dalszych miejscach uplasowały się: telewizja - 12,5%, radio - 5,2% i przekaz ustny (3,5%).

Oczywiste jest, że przede wszystkim w internecie można odnaleźć opinie i komentarze formułowane przez tzw. zwykłego człowieka. Inne media, mimo wzrostu poziomu interaktywności, wciąż przedstawić mogę jedynie mały wycinek takich opinii. Opierają się przede wszystkim na komentarzach ekspertów, sporadycznie zapraszając do dyskusji widzów, słuchaczy czy czytelników.

W przypadku źródła opinii o produktach i usługach, podział mediów wygląda inaczej. Wciąż głównym źródłem informacji jest internet - wskazało go ponad 69% internautów. Na drugim miejscu jest już jednak przekaz ustny - 14,9%).

Autorzy raportu sumują te wyniki: "Widać warto świadczyć dobre usługi i sprzedawać niezawodne produkty, gdyż prawdopodobieństwo polecenia przez zadowolonego klienta jest bardzo duże, tym bardziej, gdy pozytywne komentarze zamieści w Internecie".

Więcej wyników badania - wraz z odpowiedzią na pytanie, jaką domenę powinna wybrać firma - w raporcie dostępnym pod adresem cntech.pl.