Gazeta.pl: Informacja, społeczności, lokalność
- Piotr Zalewski,
- 16.05.2007, godz. 14:46
Najważniejsze dla pionu internetowy Agory są społeczności, lokalność oraz informacja, mówili na konferencji prasowej przedstawiciele firmy. Gazeta.pl zaczyna także eksperymentować z serwisami rozrywkowymi. Wczoraj portal Gazeta.pl zaprezentował nową odsłonę serwisu Wiadomości. Przychody z reklam pionu internetowego Agory wyniosły w I kwartale 4,1 mln zł i było o 65% wyższe niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Wortalizacja
Pion internetowy Agory rozwija swoje serwisy internetowe pod oddzielnymi markami. W ciągu ostatnich miesięcy powstały m.in. witryny: Polishworkers.pl - dla firm zagranicznych poszukujących polskich pracowników, Sport.pl - przebudowany serwis sportowy z informacjami od dziennikarzy Gazeta.pl i Gazety Wyborczej oraz serwisy rozrywkowe: plotkarski Plotek.pl i erotyczna Limetka.pl.
Na pytanie co portal chce osiągnąć tworząc tego typu serwisy rozrywkowe Józefacki odpowiedział -Stworzenie tego typu serwisów nie jest drogie. Nasz przekaz jest taki, że eksperymentujemy. I jesteśmy gotowi na porażki. A nie możemy pominąć tematyki rozrywkowej-. A jak mówił Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu pionu internet w Agorze na razie firma jest z tych eksperymentów zadowolena. Według wewnętrznych statystyk GemiusTraffic serwis Plotek.pl odwiedza 200 tys. użytkowników miesięcznie.
Jednym z kluczowych elementów strategii jest serwis GazetaPraca.pl. Serwisy rekrutacyjne Gazety były w lutym na pierwszym miejscu kategorii Praca rankingu Megapanel PBI/Gemius. -Zostać liderem w tej kategorii to dla nas cel strategiczny numer jeden-. Aby go zrealizować firma uruchomiła Jobspot.pl - serwis rekrutacyjny z ofertami pracy w finansach.
Informacja
Dziennikarze Gazeta.pl będą stanowić część nowego newsroomu, który utworzą piony internetowy i radiowy Agory. Piszemy o tym w odrębnym newsie.
Maciej Wicha, dyrektor serwisów społecznościowych i informacyjnych Gazeta.pl cieszył się, że firmie udało się zbudować tak dobry zespół dziennikarzy tworzący serwis wideo.gazeta.pl. -Obecnie mamy około 500 materiałów miesięcznie. Średnio raz w tygodniu jakaś telewizja emituje nasz materiał.-. Treści wideo są też wartościowe z punktu widzenia przychodów reklamowych, osiągają bowiem rekordowy Click Through Rate na poziomie 25%.
Wczoraj została pokazana publicznie nowa wersja serwisu Wiadomości portalu Gazeta.pl, dostępna pod adresemhttp://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/0,0.html . Finalna wersja zostanie zaprezentowana po zebraniu opinii od użytkowników. Nowe Wiadomości oferują duże możliwości personalizacji serwisu oraz wiele treści multimedialnych.Społeczności
Silne społeczności od dawna mają wyróżniać portal Gazeta.pl. -My się skupiamy na jakości- mówił Maciej Wicha, w odniesieniu m.in. do pytań czy blogów na Blox.pl jest dużo czy mało. Najlepsze z blogów serwisu Blox.pl są skupione w tzw. syndykacie. -Będziemy podawać za ile procent zasięgu serwisu Blox.pl odpowiada setka blogów skupionych w syndykacie - zapowiada Kaznowski.
W lutym serwisy społecznościowe Gazeta.pl znajdowały się na drugim miejscu kategorii "Społeczności" badania Megapanel PBI/Gemius.
Lokalność
-Lokalność to moim zdaniem świety grall internetu-mówił Tomasz Józefacki. -To nasze oczko w głowie.
-Suma zasięgu naszych 21 serwisów lokalnych stawia nas na pierwszym miejscu w polskim internecie- deklarował Dominik Kaznowski.
Gazeta.pl przejęła w styczniu br. społecznościowy serwis lokalny Wrocek.pl, jego oglądalność według wewnętrznych statystyk zwiększyła się od tego czasu z 42 tys. do 100 tys. użytkowników miesięcznie. Jednak na pytanie, czemu w takim razie tym "społecznościowym" tropem nie podążają inne witryn lokalne Gazeta.pl Wicha nie odpowiedział.
Marketing
W I kwartale 2007 r. Gazeta.pl miała o 65% wyższe przychody reklamowe niż w tym samym okresie 2006 r. Wyniosły one 4,1 mln zł. Nie uwzględniają w nich wpływy z ogłoszeń drobnych. A zdaniem dyrektora pionu internet Tomasza Józefackiego ogłoszenia drobne w internecie są "kopalnią pieniędzy".
Gazeta.pl po raz pierwszy od pięciu przeprowadziła kampanię reklamową ATL. -Gazeta.pl miała bardzo niską świadomość marki- mówił Dominik Kaznowski. W IV kwartale 2006 r. 40% pytanych osób nie znało Gazeta.pl, lepszy wynik miało o2.pl, opowiadała Kaznowski. Dzięki kampanii "Portal od nowa" o 15 pkt. proc. zwiększyła się wspomagana znajomość marki. Najbardziej ucieszyło władze portalu, że największe wzrosty znajomości marki nastąpiły wśród grup wiekowych 15-19 i 20-24 lata.
Rozpoczęły się również pierwsze emisje reklam w odtwarzaczu multimedialnym Winamp, z którego właścicielem - firmą AOL - Gazeta.pl podpisała umowę. Z danych AOL wynika, że z Winampa korzysta w Polsce 2,5 mln osób, z czego 1 mln dokonuje aktualizacji przez internet informacji wyświetlanych w odtwarzaczu.
Portal umożliwia również klientom prowadzenie działań marketingowych i PR na specjalnie do tego przystosowanych blogach, wśród firm korzystających z tych form komunikacji są m.in. Disney Channel, a organizacji: Amnesty International i Greenpeace.