Gazeta.pl: 33% wzrost przychodów ze sprzedaży reklam

Raport kwartalny i roczny Agora S.A. nie niesie praktycznie żadnych informacji o stanie Pionu Internet, w tym portalu Gazeta.pl. Wiadomo jedynie, że w czwartym kwartale 2005 roku Gazeta.pl ponownie osiągnęła dodatni wynik na poziomie EBITDA, a w porównaniu do ubiegłego roku wystąpił ponad 33% wzrost przychodów ze sprzedaży reklam.

Wzrost przychodów ze sprzedaży reklam rzędu 33% nie imponuje na rynku, którego większość liczących się przedstawicieli mówi o 50-70% wzroście.

Raport za czwarty kwartał w odniesieniu do internetowej działalności Agory podaje, że istotnie zwiększyła się sprzedaż płatnych treści.

Dotychczas możliwe było znalezienie w raportach danych o przychodach Pionu Internet Agory. W pierwszym półroczu 2005 roku wyniosły 6,4 mln zł. Obecnie w wynikach operacyjnych w rubryce "Dzienniki i Internet" ich nie znajdziemy. Wiadomo tylko, że łączne przychody tej gałęzi w IV kwartale 2005 roku wyniosły 260 mln zł, wzrosły więc o 23,4% w stosunku do IV kwartału 2004 roku. W całym roku 2005 łączne przychody tej gałęzi wyniosły 939,8 mln zł, wzrosły więc o 23,1% w porównaniu do wyniku za 2004 rok.

Według szacunków Grupy cały rynek reklamy w 2005 roku wzrósł o 12%. Do wzrostu przyczyniły się wysokie wydatki na reklamę komitetów wyborczych na jesieni 2005 roku. Jak informuje raport, w zeszłym roku najbardziej dynamicznie rosły wydatki na reklamę zewnętrzną (26%), która była dużym beneficjentem kampanii przedwyborczych. Ogólny wzrost wydatków na reklamę w internecie nie jest w raporcie omawiany.

W prezentacji dla inwestorów znalazł się interesujący fragment: Agora chce utrzymać pozycję lidera na rynku ogłoszeń o pracę, łącząc w ofercie dla reklamodawców papier z internetem. Agora pracuje nad nowym wortalem, z dużą bazą skategoryzowanych ogłoszeń i szeroką funkcjonalnością.

W planach są zmiany makiety, logo i kategoryzacji ogłoszeń w Gazecie i właśnie stworzenie nowego serwisu. Podobno wszedł już w fazę testów.