Gazeta Wyborcza pomija internet

W krótkiej wiadomości o nowym udziałowcu w spółce Polskie Badania Outdooru, Gazeta Wyborcza przytacza szacunki domu mediowego Starlink wydatków netto firm na reklamę. Okazuje się, że internet się nie liczy ...

W sobotnio-niedzielnym wydaniu Gazety Wyborczej w dziale Gospodarka możemy przeczytać Outdoor jest drugim pod względem tempa wzrostu sektorem rynku reklamowego po reklamie kinowej.

Według szacunków domu mediowego Starlink wydatki netto firm na reklamę zewnętrzną wzrosły w Polsce w ubiegłym roku o 16,7 proc., do 377,3 mln zł. Reklama kinowa wzrosła o 17,8%.

W notatce nie ma wzmianki o wzroście na rynku reklamy internetowej. Który jest kilkakrotnie wyższy. W 2004 roku jego wartość według szacunków IAB wzrosła o 65%, liczba reklamodawców o 45%. Wydatki gotówkowe na reklamę bez barterów osiągnęły sumę 87 mln zł. Wartość rynku z uwzględnieniem rabatów i barterów to około 150 mln zł.

Pominięcie internetu w tekście, najpewniej niezamierzone, świadczy o jego słabej percepcji. Zapomniał o nim Starlink i autor notatki...