GSM Banking w ING Banku Śląskim

2Si zakończyło wdrożenie systemu obsługi klientów bankowych poprzez SMS.

Klient banku poprzez wysłanie SMS będzie mógł sprawdzić aktualne salda rachunków bankowych, otrzymać historię ostatnich operacji na rachunkach bankowych oraz zrealizować przelew środków. Usługa zostanie udostępniona klientom wszystkich sieci komórkowych w listopadzie br.

System obsługi klientów bankowych poprzez komunikaty SMS został zrealizowany przy współpracy z firmą 2Si SA, która dostarczyła koncepcję rozwiązania, oprogramowanie i podjęła się jego implementacji. Wdrożenie trwało niecały rok.

Wdrożona aplikacja umożliwia połączenie z systemami obsługi SMS operatorów GSM Ery i Plusa. Oprogramowanie umożliwia rozbudowę o obsługę innych operatorów GSM. Komunikacja łączenia się z centrami wiadomości SMS wykorzystuje protokół TCP/IP. Natomiast serwer bankowy połączony jest z serwerami operatorów GSM poprzez dzierżawione łącza stałe z zastosowaniem szyfrowania przy pomocy IPSec. Integracja z używanym w banku systemem centralnym systemem bankowym ICBS została wykonana siłami własnymi banku z zastosowaniem oprogramowania MQ Series jako warstwy middleware i interfejsów opracowanych wcześniej na potrzeby innych kanałów dostępu takich jak IVR i Internet.