GPW lepsza niż Nasdaq

W I kwartale przyszłego roku Arena.pl zamierza zadebiutować na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wartość pierwszej emisji akcji na rynku publicznym szacuje się na 30-40 mln dolarów.

W I kwartale przyszłego roku Arena.pl zamierza zadebiutować na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wartość pierwszej emisji akcji na rynku publicznym szacuje się na 30-40 mln dolarów.

Na parkiet spółkę będzie wprowadzać Centralny Dom Maklerski Pekao S.A.

Przed debiutem giełdowym Arena zapowiedziała dwukrotne podniesienie kapitału – jednego dokonano już we wrześniu (o ok. 2,5 mln dolarów), następne podwyższenie będzie miało miejsce na przełomie października i listopada. Poza tym spółka chce pozyskać ok. 10 mln dolarów od partnerów strategicznych.

Początkowe plany założycieli Areny zakładały wprowadzenie spółki na amerykański indeks nowych technologii NASDAQ. Obecnie jednak mówi się o parkiecie warszawskim. „NASDAQ oznacza znacznie większe koszty upublicznienia spółki, a te same pieniądze możemy pozyskać na warszawskim rynku, gdzie działamy i jesteśmy znani” – powiedziała nam Anna Kęsicka.

Władze firmy chcą szybko wejść na giełdę – analitycy przewidują, że to właśnie pierwszy portal debiutujący na parkiecie zwróci na siebie największą uwagę inwestorów i zarobi najwięcej podczas swojego debiutu. Niebezpieczeństwo może jednak nadejść od strony największych graczy na rynku polskich portali – Wirtualnej Polski i Onetu. WP już na początku roku zapowiedziała, że dąży na giełdę, choć początkowo mówiono o NASDAQ.

Teraz nieoficjalnie mówi się, że debiut WP na GPW może nastąpić już w I kwartale przyszłego roku. Na ten właśnie okres zapowiedziała swoje publiczne notowania Arena. „Niewykluczone, że jeśli WP będzie jednak pierwsza, mniejsze portale będą musiały wstrzymać się ze swoimi emisjami” – uważa Dorota Ubysz z SG Securities London.