GG Network za otwartą dyskusją o jakości badania rynku radia internetowego

Odpowiedź PBI i Gemius na list otwarty GG Network

Stanowisko wobec zarzutów wysuwanych przez GG Network zajęła firma badawcza Gemius oraz spółka Polskie Badania Internetu. Będący kością niezgody raport "Polski internet 2008/2009" (a dokładniej slajd 49) zawiera informację o pięciu najpopularniejszych wg zasięgu witrynach w kategorii radio online - a nie pięciu najpopularniejszych stacji - brzmi wyjaśnienie autorów raportu. Badanie Megapanel PBI/Gemius to pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych i nie jest tożsame z badaniem oglądalności / słuchalności treści audio i wideo.

W odpowiedzi stwierdza się poza tym, że Open.fm nie zwracał się wykonawców badania z wnioskiem o uruchomienie pomiaru aplikacji internetowych.

W oświadczeniu zawarto także informację o prowadzeniu testów nowego pomiaru, który dostarczy informacji o zachowaniach internautów odtwarzających materiały multimedialne (audio i wideo).

Odpowiedź PBI i Gemius na list otwarty GG Network

Megapanel PBI/Gemius to pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych - nie jest więc tożsame z badaniem oglądalności / słuchalności treści audio i wideo. Wyniki badania prowadzonego wspólnie przez PBI i Gemius dostarczają informacji m.in. o liczbie użytkowników czy odsłon na stronie, która te pliki multimedialne (audio i wideo) zawiera. Zestawienie, na jakie powołuje się GG Network, zawiera informację o pięciu najpopularniejszych wg zasięgu witrynach w kategorii radio online (przygotowanego specjalnie w tym celu drzewka agregatów), nie prezentuje zatem pięciu najpopularniejszych stacji radiowych wg liczby słuchaczy.

Jednocześnie informujemy, że w Badaniu Megapanel PBI/Gemius istnieje możliwość pomiaru aplikacji internetowych. Pomiar aplikacji zostaje zazwyczaj uruchomiony na wniosek właściciela aplikacji. Dotychczas ani do firmy Gemius, ani do PBI nie wpłynął wniosek o włączenie do pomiaru aplikacji związanej ze stacją Open.fm.

PBI i Gemius nie pozostają obojętne wobec rosnącego zapotrzebowania rynku na badanie treści multimedialnych w internecie. Trwają obecnie prace nad uruchomieniem w ramach badania Megapanel PBI/Gemius nowego pomiaru (na bazie badania gemiusStream), który dostarczy informacji o zachowaniach internautów odtwarzających materiały multimedialne (audio i wideo). Produkt jest obecnie w fazie testów. Testuje go wielu wydawców oferujących treści audio i wideo, jednym z nich jest Open.fm.