Funkcjonalność stron internetowych - sklepy

Sklep internetowy nie musi mieć kompleksów wobec sklepu tradycyjnego jeśli chodzi o umożliwienie Klientowi "obejrzenia" towaru. Internet stwarza szerokie możliwości zaprezentowania i uszeregowania produktów. Wykorzystujemy je, aby ułatwić zakupy naszym klientom. Służy temu podział na działy wraz z ich kategoriami i podkategoriami tematycznymi. Do dyspozycji użytkownika są listy: zapowiedzi, nowości, bestsellerów. Niebagatelną rolę w znajdowaniu interesujących pozycji ma wyszukiwarka, to właśnie najczęściej ze strony wyników wyszukiwania klient trafia na stronę towaru i uzyskuje szczegółowe informacje zawierające: opis produktu (wygląd, dane techniczne), dane o producencie, cenę i warunki dotyczące czasu realizacji zamówienia. Systematycznie uzupełniamy naszą bazę danych, chcemy, aby każdy produkt posiadał zdjęcie, informacje dodatkowe takie jak pierwszy rozdział, odsłuchy listy utworów. Mamy świadomość, że możliwość "wirtualnego dotknięcia" towaru niewątpliwie ułatwia podjęcie decyzji o zakupie. Zakup towaru nie nastąpi w miejscu, które nie zapewnia bezpieczeństwa i ochrony powierzanych danych; danych osobowych, danych kart kredytowych. Przykładamy więc dużą uwagę, by informacje wymieniane między klientem, Merlinem i centrum autoryzacji kart były należycie zabezpieczone.

Myślę, że wygląd sklepu nieprzypadkowo znalazł się dopiero na kolejnym miejscu.

Zaawansowane rozwiązania graficzne są dobre dla stron tworzonych przez hobbystów i twórców Web-ringów, ale na pewno nie dla sklepu. Podstawowym założeniem naszych stron jest szybkość ładowania, przejrzystość informacyjna, intuicyjne ułożenie komunikatów.

Póki co Merlin kojarzy się bardziej z solidnością i wiarygodnością, mniej z finezją rozwiązań graficznych. Myślę jednak, że mając solidne podstawy, zachowując założenia niepodważalne o jakich mówiłam wcześniej, "image" Merlina będzie ewoluował.

Kolejnym, także ważnym czynnikiem jest adres internetowy. Zadbaliśmy więc o to, by Merlin ładował się do przeglądarki, niezależnie od tego jaką wersję (pominięty com lub www) adresu wpisze użytkownik. Myślę, że udało się nam sprawić, aby Merlin kojarzy się nie tylko z czarodziejem spełniającym marzenia, ale z miejscem gdzie w łatwy i przyjazny sposób można dokonać wyboru i zakupu towaru z oferty ponad 100 tysięcy książek, płyt, filmów, gier, programów multimedialnych i zabawek.