Froogle w Wielkiej Brytanii

Amerykański gigant Google wszedł na brytyjski rynek z nową usługą. Brytyjczycy mogą na stronie Froogle porównywać ceny produktów i oglądać ich zdjęcia. Froogle wyświetla również linki do witryn internetowych konkretnych sklepów.

Zakupy online stają się coraz popularniejsze w Wielkiej Brytanii. W tym roku Brytyjczycy wydadzą według prognoz 17 mld funtów. Grupa badawcza NOP ocenia, że aż 10 proc. wszystkich zakupów dokonywanych przez Brytyjczyków jest robione w sieci.

Google podaje, że ma już setki dostarczycieli produktów dla Froogle. Korzystanie z serwisu jest bezpłatne zarówno dla dostarczycieli produktów, jak i dla klientów. Portal zarabia sprzedając reklamy tekstowe pojawiające się obok wyników wyszukiwania.

Według deklaracji Google, portal nie chce wypierać swojego europejskiego rywala Kelkoo. Paryski Kelkoo kupiony przez Yahoo jest jednym z najszybciej rosnących serwisów zakupowych. Google bardzo intensywnie reklamuje się w serwisie, stąd może niechęć do rywalizacji.

W sierpniu miał miejsce świetny debiut giełdowy Google, który przyniósł spółce 1,67 mld USD i dodał mu inwestycyjnych skrzydeł. Rozszerzenie działalności Google na brytyjski rynek jest jednym z efektów działań ekspansyjnych.