Francuzi najdłużej online w Europie

Obywatele Francji wyprzedzają wszystkich pozostałych pod względem czasu spędzanego w internecie. Średnio przeznaczają na tę czynność 13 godzin w tygodniu, podczas gdy drudzy w kolejności Brytyjczycy i Hiszpanie po 11.

Na tydzień średnia czasu poświęcanego na korzystanie z internetu wynosi dla Europy niewiele ponad 10 godzin. Najmniej czasu na internet w badanej grupie krajów rezerwują Włosi, którzy korzystają z niego przez około 8 godzin tygodniowo, oraz Niemcy - 9 godzin.

Rośnie grupa twardych internetowych użytkowników. 24% badanych spędza obecnie ponad 16 godzin tygodniowo. 69% badanych korzysta z sieci co najmniej pięć dni tygodniu.

Osoby, które korzystają z szybkiego internetu spędzają najwięcej czasu online. Prawie co trzeci z nich korzysta z internetu co najmniej 16 godzin tygodniowo.

Z badań OPA oraz Nielsen//NetRatings wiadomo, że najwięcej czasu - 41,1% - internauci przeznaczają na różne sposoby internetowego komunikowania się, w tym pocztę czy rozmowy przez komunikatory. Na drugim miejscu z ponad 36% udziałem są strony, które oferują konkretną zawartość, takie jak serwisy informacyjne czy blogi.

Polscy użytkownicy pod względem czasu spędzanego online znacznie ustępują innym Europejczykom. Według lipcowych wyników Megapanelu PBI/Gemius, grupą wiekową, która najwięcej czasu przeznacza na korzystanie z internetu, są młodzi ludzie w wieku 15-24 lat. Miesięcznie spędzają oni średnio niewiele ponad 20 godzin. Średnia tygodniowa dla przeciętnego polskiego internauty nie przekracza więc 5 godzin*.

Badanie SPA i Synovate ujawniło, że w porównaniu do ubiegłego roku Europejczycy spędzają 17% więcej czasu niż w roku ubiegłym i 56% więcej niż przed dwoma laty eksploatując internetową przeglądarkę.

Czas poświęcany innym mediom również wzrósł. Telewizja zyskała 6% w stosunku do ubiegłego roku, radio oraz dzienniki odpowiednio 14 i 13%. Straciły tylko magazyny - o 7% czasu w stosunku do 2004 roku.

Badanie przeprowadziły firmy badawcze SPA oraz Synovate, ankietując 7 tys. osób.

* Podstawą dla tej informacji są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2005 roku. Dane w oparciu o wyniki oglądalności następujących witryn: witryny o tematyce prawno-gospodarczej (166), witryny dotyczące budownictwa i nieruchomości (20), witryny motoryzacyjne (35), witryny instytucji rządowych (45), witryny kulinarne (9), witryny turystyczne (139). Liczebność próby: lipiec N=18 359.