Francuskie e-zakupy

Liczba Francuzów dokonujących zakupów w Sieci, wzrosła od roku 2001 o 124% - tak wynika z raportu ogłoszonego przez Nielsen NetRatings.

Około 5,1 mln Francuzów dokonuje zakupów w wirtualnych sklepach. Oznacza to, że 31,4% internautów we Francji robi elektroniczne zakupy. Dla porównania, w 2001 roku robiło to około 19% populacji francuskich internautów. Zdaniem Nielsen NetRatings istnieje kilka czynników, które mają wpływ na to, że Francuzi coraz częściej dokonują zakupów w Internecie. Są to: coraz większa dostępność Internetu, rosnące "doświadczenie internetowe", większa przepustowość łącza z którego korzystają.

Badania wykazały, że spośród osób, które korzystają z Internetu na co dzień, 51% kupuje w e-sklepach. Z kolei z osób które z Internetu korzystają jeden do trzech razy w tygodniu, zaledwie 15% robi zakupy w e-sklepach. Osoby, które mają dostęp do Internetu od trzech lat lub więcej, trzy razy częściej niż początkujący decydują się skorzystać z usług e-sklepów. Francuzi, którzy korzystają z szybkiego łącza z Siecią, kupują w wirtualnych sklepach 33% częściej niż ci, którzy korzystają z łącz słabszej jakości, lub z połączeń modemowych.