Fotka: zapraszamy firmy do klanów produktowych

Klany Produktowe to nazwa nowej usługi serwisu Fotka.pl, która adresowana jest do firm zainteresowanych promowaniem swej marki w serwisie za pośrednictwem własnej "społecznościowej" witryny.

Klany Produktowe nahttp://Fotka.pl - promowane jako nowoczesne narzędzie pozwalające efektywnie i długofalowo zaistnieć firmie w społeczności - to moderowane i prowadzone przez firmę specjalne strony w serwisie gdzie skupiać można fanów określonej tematyki lub marki oraz prowadzić z nimi komunikację.

Klany służyć mogą m. in. do prowadzenia bloga, dodawania zdjęć i materiałów wideo, organizowania konkursów oraz nawiązywania interaktywnej komunikacji z użytkownikami serwisu. W ofercie jest m. in. możliwość mailingu do uczestników podobnych klanów, moderacja, a także przygotowanie kreacji i akcje specjalne. Administrator Klanu Produktowego dysponuje narzędziami pozwalającymi uczestniczyć w dyskusji, promować ofertę i kreować wizerunek marki, a także mierzyć efekty tych działań.

Serwis Fotka.pl przygotował 3 pakiety Klanów Produktowych dla firm. Podstawowy pakiet do końca roku jest darmowy, natomiast pakiety Złoty oraz Platynowy posiadają więcej możliwości (m. in. promocja w sekcji klany, wyróżnienie taga, wysyłka wiadomości do uczestników klanu, promocja na Fotka.pl, moderacja i in.) i kosztują odpowiednio 990 zł oraz 2990 zł (w pakiecie oszczędnościowym sumującym wszystkie usługi).

Fotka: zapraszamy firmy do klanów produktowych

Klan produktowy Heya w Fotka.pl

Obecnie na rynku reklamy on-line zaobserwować można rosnącą popularność stron firmowych na Facebooku, wykorzystywanych przez firmy jako efektywne narzędzie budowania marki. Postanowiliśmy wpisać się w ten trend i udostępnić firmom alternatywne rozwiązanie, jakim są Klany Produktowe na naszym serwisie - komentuje Joanna Nieminuszczy, Sales Director w Fotka.pl odpowiedzialna za projekt Klanów Produktowych. Przewagą Klanów Produktowych względem stron firmowych na Facebooku, jest większa funkcjonalność, jak też pomoc techniczna przy wdrożeniu strony firmowej.

Fotkę w lipcu 2009 r. odwiedziło 2,4 mln użytkowników (real users), którzy wygenerowali ponad 1 mld odsłon. Mimo, iż liczba użytkowników serwisu nie spada w sposób dramatyczny, tak pozycja Fotki - głównie za sprawą zwiększania zasięgów konkurencji - w kategorii Megapanelu PBI/Gemius obniża się (w lipcu 2009 r. serwis był 9, podczas gdy 12 miesięcy wcześniej znajdował się na 5. lokacie).

Źródło: Fotka