Fotka otwiera własne biuro reklamy

Od września Fotka.pl rezygnuje z usług sieci reklamowej AdNet i otwiera własne biuro sprzedaży reklam, poinformował na śniadaniu prasowym Rafał Agnieszczak, pomysłodawca i współwłaściciel najpopularniejszego w Polsce serwisu społecznościowego.

- Podjęliśmy ryzyko stworzenie własnego biura reklamy, ponieważ nie jesteśmy uzależnieni tylko od reklamodawców- mówił Agnieszczak. - Mamy stałe przychody od użytkowników korzystających z wersji płatnej serwisu. Ponadto nasze biuro będzie właściwie biurem pro-sprzedaży, które ma nakręcać pozyskiwanie reklam. Nie rezygnujemy całkowicie z partnerów sieciowych- dodał.

Kilka osób zajmujących się reklamą pracuje w Warszawie, ale właściwie biuro sprzedaży mieści się w Gliwicach, gdzie obecnie Fotka zatrudnia 5-6 osób, ale nie wyklucza poszerzyć tej liczby o kolejnych pracowników.

- Każdą reklamę mającą pojawić się na Fotka.pl będziemy wyceniać indywidualnie- informuje Rafał Agnieszczak. - To samo dotyczy form reklamy. Nie zamierzamy opierać się na cennikach, jak to robią portale.

W tym tygodniu Fotka.pl uruchomiła Gadżety, dzięki którym zewnętrzni programiści moga tworzyć własne aplikacje dostępne dla użytkowników serwisu.

W ciągu najbliższych dwóch lat serwis planuje otworzyć kolejne platformy, m.in. wideo oraz być może sprzedawanie muzyki na wzór serwisu iTunes.

-Fotka to serwis, który prezentuje "mnie". Chcemy, aby użytkownicy mogli nagrywać siebie na wideo i potem pokazywać filmy innym- mówi Agnieszczak. - Uruchomienie aplikacji umożliwiającej kupno muzyki, planujemy wtedy, kiedy nie trzeba będzie już akceptować zabezpieczeń DRM i przechodzenia przez pięć etapów, by zapłacić za jedną piosenkę.

W 2006 r. Fotka.pl odnotowała 1,6 mln zł przychodów, w tym roku szacuje się, że będzie to już 4,5 mln zł. Według czerwcowego badania Megapanel, Grupa Fotka osiągnęła zasięg 21,60%, a miesięczna liczba odsłon wyniosła ponad 1,7 mld.

Zobacz także: Fotka.pl uruchamia API, świętuje 5 mln kont

http://www.fotka.pl