Firmy rzucą się na tablety?

W przyszłym roku dwukrotnie zwiększy się liczba amerykańskich firm, których pracownicy będą korzystać z tabletów - prognozuje firma ChangeWave Research. Z jej analiz wynika, że przytłaczającą większość kupowanych przez firmę tabletów (8 na 10) stanowić będą iPady firmy Apple.

Apple iPad wchodzi do Polski jako światowy lider wśród tabletów.

Polecamy:

Ankieterzy pracujący na zlecenie ChangeWave Research odpytali przedstawicieli 1600 amerykańskich firm - 14% respondentów zadeklarowało, że w przyszłym roku w ich przedsiębiorstwach przynajmniej część pracowników zostanie wyposażona w tablety. Dodajmy, że analitycy z CWR podobne badanie przeprowadzili przed kilkoma miesiącami - wtedy chęć zakupu tabletów deklarowało 7% ankietowanych.

Zdaniem analityków, w najbliższych miesiącach będziemy mieli do czynienia z "eksplozją" popularności tabletów w firmach. "W ciągu zaledwie kwartału liczba firm korzystających z tych urządzeń może się podwoić. To niesamowita perspektywa" - komentuje Paul Carton, szef działu badań ChangeWave Research.

"Rynek tabletów może być gigantyczny. Przyznam, że zadziwiła nas skala zainteresowania tymi urządzeniami. Spodziewaliśmy się, że firmy zamierzają w nie inwestować - ale nie sądziliśmy, że będzie to aż tak spektakularne zjawisko" - dodaje Carton.

iPad w czołówce

Z analiz firmy wynika, że amerykańskie przedsiębiorstwa zamierzają kupować przede wszystkim iPady firmy Apple. I trudno im się dziwić, bo to obecnie właściwie jedyny dostępny na rynku masowym tablet. Produkty innych firm (m.in. Della i HP) na razie nie zdobyły większej popularności.

Dodajmy, że 78% firm planujących inwestowanie w tablety zamierza kupić właśnie iPady. Na drugim miejscu znalazły się tablety Della (9%), zaś na trzecim - HP (8%). "Widać wyraźnie, jak gigantyczną przewagę zdobył Apple. Ale niczego innego się nie spodziewaliśmy - firma miała sporo czasu na wypracowanie swojej pozycji rynkowej w tym sektorze i doskonale go wykorzystała. Co więcej - żaden z innych dostępnych obecnie tabletów nie jest realnym konkurentem iPada" - tłumaczy Paul Carton.

Tablet do pracy

Z opracowania przygotowanego przez ChangeWave Research dowiadujemy się również, że choć dla większości użytkowników biznesowych podstawowym zastosowaniem tabletu wciąż jest przeglądanie stron WWW oraz korzystanie z poczty elektronicznej, to jednak od kilku miesięcy sukcesywnie rośnie liczba osób postrzegających tablet jako narzędzie do "zadań biznesowych".

Warto dodać, że potencjał iPada w biznesie dostrzegł już dawno również Apple - Tim Cook, dyrektor zarządzający koncernu, chwalił się niedawno, że 65% przedsiębiorstw z listy Fortune 100 (czyli 100 największych amerykańskich firm) korzysta już z iPada lub pilotażowo sprawdza jego przydatność w codzienniej pracy. "Jeszcze nigdy nie widziałem, by wielkie koncerny tak szybko wdrażały jakąś nowość. One przecież słyną z wyjątkowo wolnego reagowania na nowinki" - mówił wtedy Cook.