Finanso.pl: wyszukaj sobie doradcę
- Bożena Jaskowska,
- 21.10.2008, godz. 18:09
Działa już wyszukiwarka doradców finansowych - finanso.pl, która ma rozwiązać problem bezefektywnego poszukiwania pomocy w sieci z zakresu doradztwa finansowego.
Twórcy serwisu finanso.pl wierzą, że ich produkt stanie się odpowiednikiem Google, tyle, że w świecie finansów.
Platforma finanso.pl łączy dwie grupy użytkowników: doradców finansowych oraz ich klientów tj zwykłych użytkowników poszukujących porady finansowej w swojej okolicy. I z założenia ma działać prosto: po wpisaniu w pasek wyszukiwania nazwy swojej miejscowości oraz rodzaj usługi (np. "warszawa, kredyty mieszkaniowe") internauta uzyskuje ranking doradców. Dostępna jest również wersja zaawansowanego szukania, a także forum dyskusyjne.
W serwisie może się zarejestrować każdy doradca finansowy zakładając swoją wirtualną wizytówkę. Wyszukiwarka - na podobieństwo wyszukiwarek stron internetowych - układa ranking wyświetlający wyniki wyszukiwania. O tym, na której pozycji znajdzie się doradca, decyduje kilka czynników.
W algorytmie rankingowym wyszukiwarki finanso.pl - zdradza pomysłodawca projektu Mariusz Modzelewski - branych jest pod uwagę kilka parametrów: liczba doradców zarejestrowanych z danej sieci/banku (im większa liczba doradców zarejestrowanych z danej firmy/baku tym lepsza pozycja każdego z nich na wynikach wyszukiwania), jakość i kompletność opisu danego doradcy, a także planowana do wprowadzenia w najbliższym czasie opcja oceny i komentarzy użytkowników, którzy skorzystali z usług danego doradcy.
Każdy kto miał kontakt z doradcami finansowymi wie, że dzielą się oni na 3 grupy: typowych sprzedawców nastawionych tylko na uzyskanie prowizji, osoby o małym poziomie wiedzy i o różnym poziomie chęci pomocy oraz na prawdziwych doradców o odpowiednim poziomie wiedzy i chcących doradzić, a nie tylko coś sprzedać. I tych szczególnie będziemy promować ustawiając odpowiednio algorytm wyszukiwania - mówi Mariusz Modzelewski.
Model biznesowy finanso.pl opiera się na trzech filarach: zarabianiu na reklamie, czerpaniu zysków z różnych opcji płatnych (np. umieszczeniu adresu swojej strony www, wybraniu dodatkowych specjalizacji doradcy podczas gdy standardowy wpis obejmuje 3 bezpłatne specjalizacje, wykupieniu opcji promujących własny wpis: kolor, wyróżnienie, pozycjonowanie na górze wyników wyszukiwania), a także z innych płatnych możliwości (np. pojawieniu się doradcy z danego miasta przy ogłoszeniu nieruchomości z tego regionu, opcja ta będzie realizowana w ramach współpracy z ogłoszeniowym serwisem nieruchomości).
Czy finanso.pl odniesie sukces?
Wyszukiwarka finanso.pl się rozwija. Zdobywa nowych użytkowników i znajduje swoje miejsce w e-świecie - mówi Mariusz Modzelewski. Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy uświadomić sobie fakt, że rynek doradztwa finansowego w Polsce tak naprawdę dopiero się rozwija. I rozwijać się będzie, ponieważ ma w naszym kraju dobry grunt.
W niedalekiej przyszłości napewno zostaną w Polsce wprowadzone licencje dla doradców finansowych i do tego modelu również jesteśmy już w tej chwili przygotowani - dodaje pomysłodawca projektu rozwijanego w ramach inkubatora Trade Corporation sp. z o.o.