Filmweb w 2008: Więcej reklamodawców i "rewolucyjna" nowa wersja

- W 2008 r. przedstawimy Filmweb 3.0. Będzie to prawdziwa rewolucja. Nasz plan jest niesamowicie duży - zapowiedział na konferencji prasowej Artur Gortych, wydawca Filmweb.pl. W 2008 r. Filmweb chce stać się silnym, niezależnym graczem na rynku reklamowym. Omnigence, właściciel Filmwebu w najbliższym czasie nie zamierza szukać inwestora.

10 urodziny Filmwebu przypadają na 18 marca 2008 r., jednak nowa wersja serwisu zostanie zaprezentowana później, ze względu na bardzo duże zmiany. Zespół Filmwebu nie chciał zdradzić żadnych szczegółów na temat nowości w serwisie.. Główny cel strategiczny na najbliższy rok to rozwój marki i ofensywa na rynku reklamowym. -Współpracujemy właściwie ze wszystkimi dystrybutorami filmowymi. Teraz chcemy pozyskać reklamodawców z innych branż- zapowiada Gortych. Filmweb współpracuje z siecią reklamową IDMnet oraz ma własne biuro sprzedaży.

W tym roku Filmweb.pl wygeneruje ok. 3 mln zł przychodów. Przedsięwzięc od kilku lat jest rentowne. Około 90% przychodów stanowi reklama. -Od kilku lat nie robimy nic w barterze. Co najwyżej dajemy bardzo duże upusty- deklaruje Gortych. Resztę przychodów stanowi sponsoring i umowy "contentowe". W zeszłym tygodniu Filmweb.pl podpisał umowę o dostawę treści z dużym zagranicznym graczem. Najprawdopodobniej jest to AOL, który szuka partnerów "contentowych" w Polsce, jednak nie jest to potwierdzona informacja.

Na konferencji prasowej nowy redaktor naczelny Filmwebu - Krzysztof Michałowski, przedstawił pokrótce jakie zmiany zaszły w serwisie od wakacji, kiedy objął nowe stanowisko. Podstawą rozwoju Filmwebu cały czas jest społeczność, jednak ekipa serwisu eksperymentuje z nowym formatami redakcyjnymi.

Powstał zalążek telewizji internetowej - Filmweb TV, która produkuje dwa programy - "Cięcie" oraz "Nakręceni". Pierwszy z nich to krótkie podsumowanie nowości filmowych. Z kolei "Nakręceni" w każdym odcinku koncentrują się na konkretnym filmie. -Na razie zainwestowaliśmy w Filmweb TV kilkadziesiąt tysięcy złotych. Mamy profesjonalny sprzęt i dwóch operatorów- mówi Gortych. Dodaje jednak, że na razie nie jest to przedsięwzięcie dochodowe, a jedynie "zaplecze" na przyszłość. W I kwartale 2008 r. mają powstać dwa nowe formaty TV. W przyszłym roku Filmweb będzie się także starał o produkcję własnego formatu dla klasycznej telewizji "głównego nurtu".

Drugą nowością redakcyjną jest dział "Powiększenie", w którym prezentowane są dogłębne analizy i poważne artykuły na temat kina. Piszą je filmoznawcy czy krytycy filmowi, ale mogą je także zamieszczać wszyscy należący do społeczności Filmwebu, jeśli tylko reprezentują odpowednio wysoki poziom. Filmweb został też partnerem medialnym Filmoteki Narodowej. -To dla nas duży prestiż-mówił Michałowski.

Według ostatnich wyników badania Megapanel za wrzesień serwis odwiedziło 1 mln 690 tys. użytkowników (real users), a zasięg wyniósł 12,24%. Według danych zaprezentowanych przez ekipę Filmwebu, newsletter serwisuje subskrybuje ponad 600 tys. osób. Codziennie w serwisie pojawia się ponad 20 newsów. Wpisów do bazy filmowej jest już ponad 1,1 mln, co daje Filmwebowi drugą pozycję na świecie po IMDB.com -Jesteśmy jedną z przyczyn zniknięcia z rynku kilku polskich magazynów o kinie- uważa Gortych.

Patrz także:

E-biznes od kuchni: Filmweb.pl