Fellowforce poluje na idee

Fellowforce.com to nowy start-up założony przez holenderską spółkę o tej samej nazwie. Firmy mogą w nim ogłaszać przetargi na "idee", projekty i problemy, na które rozwiązania i odpowiedzi dają internauci.

Firmy mogą umieszczać w Fellowforce swoje propozycje zarówno w modelu otwartym, jak i zamkniętym. W tym pierwszym, pomysły i rozwiązania są publikowane na forum, internauci mogą dyskutować oraz głosować na najlepsze z nich. W zamkniętych przetargach, tzw. "closed innovation box" firma ogłaszająca przetarg pisze jaki ma cel do zrealizowania czy problem do rozwiązania, a internauci mogą zgłaszać swoje projekty. Serwis jest dostępny w angielskiej wersji językowej i jest adresowany do internautów z całego świata.

Jak mówi nam twórca serwisu, Jack Allerts, FellowForce można sklasyfikować jako "consumer-generated innovation" (w wolnym tłumaczeniu "innowacyjność w rękach klientów"). -Wiele polskich firm ma programy lojalnościowe mające na celu utrzymanie klienta przy firmie. To co my oferujemy, można by nazwać nową generacją programów lojalnościowych i programów zbierania opinii. Nie ma lepszego sposobu na nawiązanie kontaktu z klientem niż wsłuchanie się w jego idee - przekonuje Jack Allerts, założyciel Fellowforce.com.

Na razie, przez 24 miesiące, firmy mogą prezentować oferty w serwisie za darmo. Przygotowany został także widget, który mogą umieścić w swoich serwisach WWW by zachęcić klientów do wsparcia ich marek. Dlaczego użytkownicy mają korzystać z serwisu? -Gdzie się udać, jeśli masz naprawdę dobry pomysł? W naszym serwisie masz szansę podzielić się swoim pomysłem, z gwarancją, że zostanie on zrecenzowany. Jeśli chciałbyś wysłać swoją ideę do jakiejkolwiek firmy bez pośrednictwa takiego serwisu, to musiałby się modlić o to, by ktokolwiek zerknął na Twój pomysł- wyjaśnia nam Allerts. Jednak internautów mają też przekonać nagrody pieniężne, które oferują organizacje ogłaszające przetargi firmy. Nagrodami może być też np. częśc przychodów firmy, która wykorzysta nasz pomysł.

W przyszłości zgłoszenie przetargu do serwisu ma kosztować i to będzie głównym źródłem przychodów Fellowforce.com.

Fellowforce poluje na idee

Zasad działania Fellowforce. Źródło: Fellowforce.com

Serwis oficjalnie wystartował kilka dni temu, na razie swoje oferty ma w nim 10 firm. Jest też kilka zgłoszeń prywatnych. Oferty są bardzo różne od wymyślenia tagline'u dla serwisu internetowego, poprzez zaprojektowanie przedmiotów codziennego użytku dla firmy Citroen, po stworzenie dodatku dla przeglądarki Mozilla Firefox. Wśród ogłaszających się firm jest też polska Astoria Group - spółka, która zajmuje się outsourcingiem usług marketingowych.

Twórcą Fellowforce jest holenderska firma o tej samej nazwie, a serwis jest tworzony przez polskich programistów z Wrocławia i Warszawy.

http://www.fellowforce.com