Fajną stronę wczoraj widziałem...

Osobista rekomendacja internauty jest jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi promocji stron internetowych.

Wynika tak z badań przeprowadzonych przez Taylor Nelson Sofres w 14 krajach świata od listopada 2001 do kwietnia 2002 r. Większość regularnych użytkowników Internetu stwierdziła, że w poszukiwaniu nowych stron częściej korzysta z porady znajomych niż z pomocy wyszukiwarek czy linków, a 98% zadowolonych gości danej witryny deklaruje, że poleciłoby ją innym osobom.

Osobista rekomendacja jest również bardzo przydatna w budowie bazy lojalnych użytkowników stron. Jednak nie wszystkie witryny spełniają wymogi buszujących po sieci. Ankietowani internauci wśród najczęstszych wad wymieniali niewystarczająco częstą aktualizację zawartości strony (37%), brak możliwości personalizacji strony (33%), kiepską jakość mechanizmów wyszukiwania (32%) i niezadowalającą szybkość ładowania strony (32%).

Większość firm stara się sprostać wymogom użytkowników, dzięki temu aż 71% badanych internautów wyraziło zadowolenie z mechanizmów umożliwiających nawigację po stronie, a 69% określiło strony mianem przyjaznych. Dla 2/3 satysfakcjonujący jest poziom zawartości witryn.