Faceci w sieci

Ponad dwie trzecie mężczyzn w wieku 18-34 lat deklaruje, że nie potrafiłoby żyć bez internetu. Jednak dla 74% mężczyzn seks jest ważniejszy od surfowania po sieci - wynika z badania Break Media.

Celem badań przeprowadzonych przez firmę Hall and Partners dla Break Media było poznanie zasad użytkowania internetu przez mężczyzn i wskazanie najlepszej formy reklamy online skutecznej w dotarciu do tej grupy internautów.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie młodych mężczyzn w wieku 18-34, którzy przynajmniej raz w miesiącu korzystają z internetu.

Okazało się, że internet jest dla młodych mężczyzn niezwykle ważnym elementem życia, o wiele bardziej znaczącym od innych form medialnych jak telewizja czy kino. Nie zawsze jednak mężczyżni przedkładają rozrywkę internetową nad ciekawe życie "w realu" np. spotkania z atrakcyjnymi kobietami oraz seks.

Wyniki badań mówią, że 40% mężczyzn to zaawansowani użytkownicy sieci korzystający z z niej ponad 22 godziny tygodniowo (34% deklaruje, że spędza w sieci 11-21 godzin na tydzień, co czwarty respondent poświęca jej ok. 10 godzin w przeciągu 7 dni).

Ponad dwie trzecie badanych (69%) deklaruje, że nie potrafi żyć bez internetu (dla porównania bez telewizji nie widzi swej przyszłośc 31% badanych). Wśród mężczyzn najbardziej popularna w internecie jest aktywność społecznościowa, rozrywka oraz informacje. Bez logowania się do swoich serwisów społecznościowych nie mogłoby żyć 36% mężczyzn, bez treści rozrywkowych 35%, za informacją tęskniłby co piąty mężczyzna.

Z badania wynika też, że do najbardziej popularnych aktywności w internecie wśród mężczyzn w wieku 18-34 lat należą: wizyty w serwisach społecznościowych (63%), gry video (60%), gry komputerowe (51%), wideo (31%), czytanie blogów (31%), zakupy (30%), komentowanie treści w serwisach (28%) oraz umieszczanie zdjęć w sieci (23%).

Celem badania Break Media było ukazanie także jak mężczyźni reagują na reklamy online. Okazało się, że bardzo często dokonują oni zakupów pod wpływem reklamy online - zarówno w sklepach tradycyjnych jak i online. Blisko 60% mężczyzn zauważa reklamy online, 47% dokonało zakupów pod ich wpływem, a 35% lubi reklamy umożliwiające im udział w grach oraz komentowanie treści.

Panie obawiające się niemożności odciągnięcia swych partnerów od komputera z pewnością ucieszy wiadomość, że 79% mężczyzn woli spotkać się z kobietą poza domem niż korzystać z internetu, a 74% preferuje seks od surfowania po sieci.

Źródło: http://www.marketingcharts.com