Facebook places już większy niż Foursquare

Nowa usługa Facebooka, mimo że dostępna tylko na wybranych rynkach, już teraz cieszy się olbrzymią popularnością. A to nie koniec podążania w kierunku Foursquare.

Około 30 milionów ludzi skorzystało już z usługi Facebook places. Do takich danych dotarł serwis businessinsider.com, powołując się na źródło pracujące dla Facebooka.

Oznacza to, że ta usługa Facebooka (bo jest to przecież tylko jedna z wielu funkcjonalności) jest już 7,5-krotnie większa pod względem liczby użytkowników, niż cały serwis Foursquare.

Oczywiście ta miażdżąca przewaga wcale nie musi oznaczać, że dni Foursquere są policzone. Serwis był przecież na tym polu pierwszy i zgromadził wokół siebie wielu zaangażowanych użytkowników. Póki co nie wiadomo nic o zaangażowaniu facebookowiczów.

Wiadomo natomiast, że Facebook wprowadza nowe funkcjonalności by owo zaangażowanie zwiększyć. Serwis Marka Zuckerberga prowadzi testy nowego systemu o nazwie Facebook deals, który będzie nagradzał aktywnych użytkowników usługi Facebook places - donosi serwis All Facebook.

Użytkownik Facebook places może otrzymać od sklepu czy restauracji darmowy produkt jeśli zamelduje się w danym lokalu i oznaczy obecność określonej liczby swoich znajomych. Czyli funkcjonalności doskonale znana posiadaczom Foursquere.