Facebook najważniejszą siecią społecznościową na rynku

Poza Chinami, Rosją i kilkoma krajami z cenzurą internetu, Facebook dominuje wśród sieci społecznościowych na świecie, a co za tym idzie - jest najatrakcyjniejszą platformą dla reklamodawców i firm.

Według prognoz 67,4% wszystkich internautów na świecie będzie korzystać w 2016 roku z sieci społecznościowych. Najczęściej oczywiście z Facebooka, który ma niemal 1,4 miliarda aktywnych użytkowników. I choć inne sieci oraz media społecznościowe gwałtownie rosną w siłę (np. Instagram), to o ilości użytkowników takiej, jaką ma portal Marka Zuckerberga, mogą jedynie pomarzyć. Aczkolwiek popularność niektórych aplikacji społecznościowych różni się w zależności od kraju, np. w Japonii dominuje Line, a w Niemczech WhatsApp.

Facebook najważniejszą siecią społecznościową na rynku

Statystyki pokazują, że użytkownicy sieci społecznościowych stają się coraz bardziej mobilni - ze wspomnianego Facebooka korzysta tylko i wyłącznie za pomocą smartfonów/tabletów ok. 13,2 % użytkowników. Globalnie 30% czasu spędzonego przez internautów w sieci poświęcone było aktywności w mediach społecznościowych. Liczba ta będzie rosnąć, ponieważ z roku na rok rejestruje się coraz większe zainteresowanie ludzi tego typu sposobem komunikacji ze światem.