Facebook może zarobić nawet 40 mln USD na wirtualnych prezentach

Serwis społecznościowy Facebook może liczyć w tym roku nawet na 40 mln USD dochodu ze sprzedaży wirtualnych prezentów. Jak przewiduje firma Lightspeed Venture Partners, suma ta może wahać się między 28 mln - 43 mln USD.

Serwis Facebook odnotowuje wzrastającą liczę sprzedanych prezentów, które użytkownicy dają sobie nawzajem - wynika z obliczeń Lightspeed Venture Partners. Od 390 tys. do nawet 600 tys. prezentów jest sprzedawanych na serwisie w każdym tygodniu.

Facebook wprowadził sprzedaż wirtualnych prezentów w lutym 2007 r. Prezentem dumnie nazwany został mały obrazek, przedstawiający np. kwiatek, serce, słońce. Tego typu upominek dodawany jest po zakupie do profilu obdarowanej osoby, a odwiedzający profil użytkownicy mogą podziwiać dary w specjalnie przeznaczonym do tego polu na stronie. Prezenty kupuje się w sklepie dodanym do serwisu.

Ciekawym wydaje się fakt, że mimo iż upominki są wirtualne ich liczba bywa limitowana. Ten sposób sprzedaży wpływa na większy popyt na podarunki.

Facebook może zarobić nawet 40 mln USD na wirtualnych  prezentach

Źródło: Venture Beat