Facebook kupuje Snaptu, bo chce być bardziej mobilny

Popularny serwis społecznościowy kupił firmę Snaptu, produkującą aplikacje dla telefonów komórkowych. Deweloperzy i technologia firmy Snaptu mają pomóc Facebookowi w dotarciu do większej liczby użytkowników telefonów komórkowych.

Facebook kupuje Snaptu, bo chce być bardziej mobilny
Serwis TechCrunch.com podaje, że transakcja mogła opiewać na 40-70 mln dolarów. Jest to już trzeci w tym roku nabytek Facebooka, związany z urządzeniami mobilnymi. Wcześniej pozyskał Belugę z jej mobilnym komunikatorem oraz firmę Rel8tion zajmującą się mobilną reklamą.

Snaptu to firma deweloperska, która tworzy aplikacje dla telefonów komórkowych. Specjalizuje się w oprogramowaniu przeznaczonym dla urządzeń o mniejszych możliwościach niż smartfony. W styczniu firma współpracowała z Facebookiem przy tworzeniu aplikacji serwisu właśnie dla takich telefonów.

Aplikacja Facebooka dla "zwykłych telefonów" stworzona przez Snaptu ma obecnie około 2 500 użytkowników. Telefony o mniejszych możliwościach stanowią ciągle 75 proc. całego rynku. Jednym z priorytetów serwisu zdaje się być zwiększenie liczby jego użytkowników właśnie na tych urządzeniach.

Snaptu na swoim blogu podaje, że będzie pracować nad bogatszą i bardziej zaawansowaną aplikacją Facebooka, która ma działać praktycznie na każdym telefonie.