Facebook Places już w Polsce

Facebook Places, największy konkurent Foursquare, oficjalnie został udostępniony dla polskich użytkowników. Serwisy geolokalizacyjne zrobiły wielką furorę za granicą, a od niedawna podbijają serca polskich użytkowników.

Dzięki Facebook Places użytkownicy serwisu mają możliwość natychmiastowego opublikowania na Facebooku swojej aktualnej geolokalizacji. Zmiana statusu użytkownika pojawia się na jego tablicy, w aktualnościach jego znajomych oraz w specjalnej sekcji Miejsca. Rozwiązanie to ułatwia i usprawnia kontakt z osobami znajdującymi się w okolicy. Przy wpisach istnieje również możliwość dodawania komentarzy, np. opisu lub oceny danego miejsca.

"Powszechne udostępnienie usługi Facebook Places stanowi pierwszy etap na drodze do uruchomienia w Polsce również innej usługi serwisu - Facebook Deals. Umożliwia ona wyszukiwanie i korzystanie z promocji oferowanych przez lokalnych usługodawców i sklepy znajdujące się w okolicy naszego aktualnego miejsca pobytu" - mówi Paweł Karaś, Head of Facebook Sales w Facebook NOW.

Dzięki Facebook Places można również załapać się na lokalne okazje w najbliższych sklepach czy restauracjach. Wystarczy się zameldować i zobaczyć co się dzieje w najbliższej okolicy. W ten sposób można również sprawdzić czy w pobliżu nie ma żadnych znajomych.

Korzystanie z usługi jest oczywiście bezpłatne i wymaga jedynie zainstalowania aplikacji w swoim telefonie. W tej chwili na liście obsługiwanych urządzeń jest iPhone, BlackBerry oraz smartfony z systemami Android, HP, webOS i Windows Phone 7.

Szczegółowe informacje o usłudze Facebook Places dostępne są na stronie www.facebook.com/places/.