Facebook z usługami lokalizacyjnymi: za i przeciw
- IDG News Service,
- Krzysztof Piątek,
- 12.05.2010, godz. 17:04
Oplatający cały świat serwis społecznościowy Facebook planuje wprowadzić usługi lokalizowane, które połączą świat wirtualny ze światem prawdziwych restauracji, kawiarni i ciekawych miejsc w mieście. Prezentujemy wady i zalety takiego rozwiązania.
Polecamy:
Zobacz też:
To dobrze, czy źle? Oto kilka argumentów za i przeciw:
Za: zniżki
W Internecie istnieją serwisy takie jak Gowalla, czy CityDeal, które pozwalają oferują klientom zniżki na różne usługi. Jeżeli Facebook uruchomi podobną usługę więcej firm będzie mogło uczestniczyć w systemie, dzięki dużym możliwościom prezentacji w serwisie społecznościowym. Facebook będzie miał też dużo większe możliwości w negocjowaniu zniżek dla swoich użytkowników z dużymi firmami, niż pojedynczy konsumenci.
Przeciw: efekt MySpace
Rosnąca baza użytkowników Facebooka zniszczy konkurencję. Nie jest do końca jasne, czy Facebook współpracuje z innymi serwisami zajmującymi się usługami lokalizowanymi takimi jak Foursquare czy Gowalla. Pewne jest jedno: jeżeli Facebook uruchomi te usługi, inne serwisy będą musiały się przeobrazić. Twitter również szykuje usługi geolokalizacyjne, ale wszystko wskazuje na to, że będą one działać w cieniu Facebooka.
Za: Twoja sieć już tam jest
Nie musisz zakładać nowego konta na nowym serwisie. Ludzie znają Facebooka i korzystają z niego. Dołożenie do istniejącej sieci połączeń ze znajomymi nowej możliwości korzystania z serwisu będzie tylko jego uatrakcyjnieniem.
Przeciw: oczywiście prywatność
Facebook co chwila ma problemy z prywatnością i rozpowszechnia zbyt wiele informacji na temat swoich użytkowników. Ostatnio doszło nawet do opublikowania treści poufnych czatów. Połączenie takich błędów z geolokalizacją może być źródłem poważnych kłopotów.