Facebook: "Lubię to" zwiększa ruch w sieci

Najnowsze badania pokazują, że facebookowe "Lubię to" podnosi popularność serwisów internetowych nawet o 500 procent. Popularny przycisk wyświetla się już na 2 milionach stron WWW na świecie, a użytkownicy Facebooka, którzy polecają mają średnio 2,4 razy znajomych więcej.

Analiza, którą Inside Facebook opracował na podstawie statystyk serwisu, pokazuje m.in. że przeciętny użytkownik usługi "Lubię to" ma jakieś 34 lata i przegląda w serwisie 4 razy stron więcej niż pozostali. Jest też bardziej opiniotwórczy, a 'polubione" przez niego strony, często do ulubionych dodają też jego znajomi.

Z perspektywy biznesowej najciekawsze są statystyki serwisów, które korzystają z wtyczki "Lubię to" na swoich stronach. Ruch sieciowy wzrasta w sposób gwałtowny, nawet o:

190% w przypadku ABC News

200% w przypadku Gawkera

200% w przypadku TypePada

500% w przypadku Sporting News

Audyt przeprowadzony na stronie NHL.com (amer. federacja hokeja na lodzie) wykazał ponadto, że użytkownicy spędzają na niej 85% więcej czasu, czytają 92% więcej artykułów, oglądają 86% więcej filmów i generują 36% więcej odwiedzin.

Statystyki pokazują potywny wpływ integracji stron z Facebookiem. W prosty sposób, każdy webmaster może dodać przycisk "Lubię to" na swojej stronie. W Polsce działają agregatory treści "lubianych" na Facebooku, np. Lubie.to - liczymy polskie lajki.