Facebook Deals wkracza do USA

Serwis z zakupami grupowymi Facebooka wchodzi na amerykański rynek. Od pewnego czasu jest już dostępny w niektórych krajach europejskich. Pod kilkoma względami ma on dużą przewagę nad dominującym obecnie na rynku Grouponem i innymi serwisami.

Serwis Facebook Deals zaczął wczoraj działać w pięciu amerykańskich miastach, a już od 3 miesięcy jest dostępny dla sprzedawców i klientów w kilku państwach europejskich. W porównaniu do innych stron z zakupami grupowymi oferta serwisu społecznościowego przedstawia wiele ciekawych możliwości - zwłaszcza dla sprzedawców.

Serwis readwriteweb.com informuj, że oferujący swoje promocje w Facebook Deals nie będą musieli płacić za ich umieszczanie ani nawet przekazywać prowizji od transakcji. W ten sposób serwis działa już w niektórych krajach Europy. Jest to dla sprzedawców lepsza sytuacja niż w Grouponie i podobnych serwisach. One wymagają przekazania im pewnej części uzyskanego przychodu

Innym plusem dla sprzedawców jest uzyskiwanie darmowej reklamy na Facebooku, który będzie pokazywał, co nasi znajomi kupują za pomocą Facebook Deals. Oprócz tego, w marketingu będzie wykorzystana opcja Facebook Places. Użytkownicy będą dostawali określone bonusy za meldowanie się wraz ze znajomymi w miejscach wskazanych przez sprzedawców.

Oferujący swoje produkty będą też mieli pewien wgląd w to, kto korzysta z ich ofert, a wiedza taka jest cenną informacją we współczesnym marketingu. Facebook mówi, że będzie dbał o prywatność swoich użytkowników, ale duża część informacji jest ogólnodostępna. Może już niedługo serwisy takie jak Groupon będą musiały wprowadzić zmiany, by nie stracić swoich użytkowników na rzecz Facebook Deals. Nie wiadomo jeszcze, kiedy nowa usługa zacznie działać w naszym kraju, ale jej spolszczona nazwa to Facebook Oferty.