Eyeblaster kolejnym chętnym na giełdę

Firma Eyeblaster ponownie chce wejść na giełdę. To już siódma firmą z branży online, która planuje w tym roku debiut na amerykańskim parkiecie.

Eyeblaster próbował już zdobyć środki z oferty publicznej w październiku 2008 r. Z IPO zrezygnowano jednak trzy miesiące później, tłumacząc się niekorzystną sytuacją na rynku.

Najwyraźniej firma nie zrezygnowała ze swoich planów i przełożyła ja tylko na bardziej dogodny okres. Firma złożyła wczoraj wniosek do amerykańskiej SEC (Securities and Exchange Commision), z którego wynika, że Eyeblaster zamierza uzyskać z giełdy 115 mln dol - czyli tyle samo, ile planował uzyskać półtora roku temu.

Głównym produktem działającej na rynku marketingu internetowego firmy Eyeblaster jest MediaMind. Narzędzie to wykorzystywane jest przez agencje reklamowe do zarządzania kampaniami i jak twierdzi Eyeblaster, w zeszłym roku MediaMind obsługiwało kampanie dla 7500 reklamodawców (m.in. Yahoo czy MySpace)

Od września ubiegłego roku Eyeblaster współpracuje na rynku polskim z Grupą Gazeta.pl w ramach serwisu MSN.gazeta.pl. W marcu współpraca między firmami została rozszerzona na całą ofertę Grupy. Oznacza to, że klienci Grupy Gazeta.pl będą mogli skorzystać z narzędzi do zarządzania kampaniami w internecie oraz tworzenia zaawansowanych kreacji.

Eyeblaster w 2009 r.

Przychody: 65.1 mln dol (wzrost o 2 proc. w porównaniu do 2008 r.)

Zysk netto: 9,8 mln dol (wzrost o 36 proc. w porównaniu do 2008 r.)

Główny udziałowiec: Sycamore Technologies Ventures (33.9 proc. udziałów)

Według paidContent.org, Eyeblaster jest już siódmą firmą w USA z branży online, która planuje w tym roku ofertę publiczną. Pozostałe firmy to: GameFly, Vringo, Everyday Health, Motricity, Lulu i Reply.com.