Expander stawia na pośrednictwo

Spółka FinFin, właściciel serwisu Expander.pl, zacznie przynosić zyski za dwa-trzy lata. W tym czasie chce zadebiutować na giełdzie.

5 mln odsłon miesięcznie, ponad 40 umów z instytucjami finansowymi oraz 75 tys. stałych użytkowników – to plany na 2001 rok serwisu finansowego Expander.pl, określającego się jako internetowa instytucja finansowa. Obecnie, po sześciu tygodniach od momentu rozpoczęcia działalności serwis posiada ponad 25 tys. zarejestrowanych użytkowników. Z tego 20 tys. to użytkownicy zweryfikowani, czyli według Maurycego Kuhna, wiceprezesa zarządu spółki FinFin (właściciela Expandera) to tacy, którzy zarejestrowali się i przynajmniej raz ponownie weszli na stronę serwisu.

Kierownictwo FinFina, obok serwisu informacyjnego, chce obecnie silniej rozwijać usługi pośrednictwa między instytucjami finansowymi, a potencjalnymi klientami (na czym chce zarabiać). Według deklaracji FinFina „w najbliższych dniach” na stronie expander.pl pojawi się oferta sześciu kolejnych banków i towarzystw ubezpieczeniowych. „Pierwsze zyski powinny pojawić się w drugim-trzecim roku działalności” – przekonuje Artur Niewiński, prezes zarządu FinFina. Firma chce też zarabiać na umieszczaniu na swojej stronie reklam instytucji finansowych.

FinFin to spółka w 90 proc. zależna od Softbanku. Jej kapitał akcyjny wynosi 20 mln zł. Z tego 2,5 mln zł zostało przeznaczone na ostatnią kampanię reklamową Expandera. W ciągu dwóch-trzech lat Softbank planuje upublicznienie FinFina.