Euromonitor: polski rynek e-commerce warty 15,5 mld zł

O 15% wzrosła wartość handlu internetowego w Polsce w 2010 r. - wynika z danych Euromonitor International.

W 2009 roku na zakupy internetowe Polacy wydali 13,43 miliarda złotych. W porównaniu do roku wcześniejszego był to wzrost wielkości 22%.

Wg najnowszych danych Euromonitor International, które podaje Parkiet.com - wartość rynku e-commerce w Polsce w 2010 r. wyniesie 15,5 mld zł, co oznacza wzrost o 15%.

Największy udział w sprzedaży on-line ma branża RTV-AGD i produkty ogrodnicze i meblarskie, a także komputery i książki oraz multimedia.

Wg opublikowanych w kwietniu 2010 r. prognoz SMB, w 2010 r. udział e-commerce w handlu detalicznym zacznie się powoli zbliżać do 3%. Analitycy przewidują także wzrost reputacji sklepów internetowych spowodowaną większym doświadczeniem internautów wybierających bezpieczne i sprawdzone transakcje.

Więcej na temat aktualnej kondycji polskiego rynku e-commerce w trzeciej edycji raportu E-commerce 2010 opracowanego przez Internet Standard, którego premiera odbędzie się na zbliżającej się konferencji E-commerce Standard 2010.

W raporcie Internet Standard m. in. wartość polskiego rynku e-commerce, profil e-klienta, zestawienie największych polskich sklepów internetowych w kilkunastu kategoriach branżowych, szacunki dotyczące wartości poszczególnych segmentów rynku w 2009 i prognozy na 2010, a także analiza wyników badania e-sklepów dotyczących prowadzenia handlu w sieci.