Ericsson wychodzi na ulicę

Szwedzki koncern zamierza produkować urządzenia dla lokalnych punktów dostępowych. Pozwolą one posiadaczom telefonów komórkowych na szybkie łączenie z Siecią.

Projekt Bluetooth Local Infotainment Point wystartuje w Szwecji latem br. Nieco później rozpocznie się w innych krajach. Urządzenia BLIP pracują w technologii Bluetooth i pozwalają użytkownikom telefonów komórkowych, notebooków i innych przenośnych urządzeń elektronicznych na dostęp do Internetu z odległości 10 m od urządzenia.

Będą one kosztować ok. 510 USD. Ericsson przewiduje, że ta cena spowoduje popularyzację urządzeń, jeżeli tylko telefony komórkowe będą dostatecznie szybko przystosowywane do obsługi technologii Bluetooth i jeżeli zaczną się pojawiać aplikacje pracujące na tej platformie. Ericsson obiecuje, że postara się wspomóc ten proces.

Idea projektu BLIP zakłada umieszczanie urządzeń na ulicy, np. w panelach reklamowych. Agencje reklamowe jako pierwsze mogłyby komercyjnie skorzystać z usługi, wysyłając reklamy na telefony komórkowe użytkowników systemu, którzy nie będą obciążani żadnymi opłatami za jego wykorzystanie.

BLIP może też sprawdzić się w obsłudze miejskich systemów informacji o ruchu ulicznym, komunikacji miejskiej, hotelach itp.

Analitycy Merrill Lynch uważają, że do 2006 r. na świecie zostanie sprzedanych 2 mld telefonów obsługujących technologię WAP i Bluetooth.