Empik wchodzi na rynek e-booków

Grupa Empik oraz Virtualo podpisały umowę joint venture. Empik objął 51 proc. udziałów w spółce specjalizującej się w sprzedaży książek elektronicznych.

Głównym zadaniem spółki Virtualo będzie gromadzenie i dystrybucja treści cyfrowych do polskich i zagranicznych księgarni internetowych. Aktualnie oferta Virtualo obejmuje 1250 e-booków, ale partnerzy zapowiadają jej szybki przyrost m.in. poprzez wymianę treści z jednym z niemieckich operatorów (rozmowy są finalizowane).

Sprzedaż e-booków do klientów indywidualnych będzie nadal prowadzona pod domeną virtualo.pl. Empik zapowiada, że wystartuje ze sprzedażą książek cyfrowych poprzez swój sklep internetowy Empik.com w najbliższe wakacje.

Virtualo prowadzi sprzedaż e-booków (na licencji Adobe) z zabezpieczeniami cyfrowymi DRM (Digital Rights Management). Oferta Spółki bazuje na formacie "otwartym" do odtworzenia na wszystkich dostępnych czytnikach: nie jest konieczna - tak jak w przypadku Kolportera i jego eClicto - pełna integracja platformy sprzedaży treści z czytnikami e-booków. Pomyłkowe skasowanie pobranego i opłaconego e-booka nie wiąże się z ponownym poniesieniem kosztów (możliwe jest w takiej sytuacji darmowe pobranie pliku).

Empik wchodzi na rynek e-booków

Virtualo.pl

Spółka współpracuje z 30 wydawcami między innymi z C.H. Beck, Langenscheidt, LektorKlett, W.A.B., Wydawnictwa UW, Nasza Księgarnia.

Według organizacji International Digital Publishing Forum, która na bieżąco mierzy i publikuje wyniki dotyczące wielkości rynku e-booków - w samych Stanach Zjednoczonych w ciągu dwóch lat sprzedaż książek elektronicznych wzrosła siedmiokrotnie i w czwartym kwartale 2009 roku wynosiła blisko 56 milionów dolarów.