Empik przejął Gry-Online, największy polski serwis o grach

NFI Empik Media & Fashion S.A. poprzez swoją spółkę Empik Sp. z o.o. wszedł w posiadanie pakietu kontrolnego 51% udziałów największego polskiego serwisu o grach video - Gry-Online.pl.

Empik przejął Gry-Online, największy polski serwis o grach
Ofensywa zakupowa spółki EMF trwa już od jakiegoś czasu. Niedawno weszli w posiadanie serwisu E-Muzyka, a jednym z głośniejszych tematów na początku tego roku była próba wykupienia sklepu internetowego Merlin.pl.

Kupno serwisu Gry-Online to bez wątpienia dobre posunięcie, jeśli Empik chce poszerzyć działalność na rynku gier. Popularny GOL to najbardziej znany portal o grach w Polsce i może się pochwalić zdecydowanie największą liczbą użytkowników, zwłaszcza tych aktywnych, którzy udzielają się na forum strony.

Na rozmowę udało nam się nakłonić Dariusza Stolarczyka, członka zarządu EMF / COO, odpowiedzialnego m.in.za biznes e-commerce. Niestety nie udało nam się dowiedzieć jaka była wartość transakcji, ale widać, że EMF traktuje ją bardzo poważnie. Stolarczyk uspokaja jednak użytkowników GOL-a, że nie powinni się obawiać nagłej zmianę ekipy, na ich ulubionej stronie.

Jaka jest Wasza długofalowa strategia związana zarówno z tym przejęciem jak i z ostatnimi dużymi przejęciami takimi jak e-Muzyka?

Dariusz Stolarczyk: Zamierzamy wykorzystać unikalną pozycję i zaufanie klientów Empiku, aby sprzedawać szeroki kontent cyfrowy na rynku polskim zarówno w modelu B2C (np. poprzez sklep Empik.com), jak i modelu B2B (np. poprzez operatorów telefonii komórkowej).

Czy Empik zamierza wyłącznie sprzedawać gry za pośrednictwem GOL-a, czy współpraca będzie szersza?

Oczywiście wierzymy, że współpraca będzie dużo szersza. Naszym celem - poza wspieraniem zarządu GOL w dalszym dynamicznym rozwoju portalu GRY-OnLine - jest zbudowanie silnej pozycji Empik na dynamicznie rosnącym rynku gier. Istotną wartością spółki GOL jest kompetentny i bardzo doświadczony zespół. Wierzymy, że koledzy pomogą nam w zdefiniowaniu i wdrożeniu optymalnej strategii działania i konkurowania dla przedsięwzięć planowanych przez Grupę w segmencie gier.

Czy planujecie wprowadzać w najbliższym czasie jakieś zmiany w nowo nabytym serwisie?

Zarządzaniem serwisem zajmować się będzie nadal Zarząd spółki GRY-OnLine, który będzie podejmował decyzje, co do dalszego kierunku jego rozwoju. Naturalnie w uzgodnieniu i przy wsparciu Grupy EMF.

Czy zamierzacie w przewidywalnej przyszłości kupić również resztę udziałów w GOL-u?

Strony uzgodniły opcję odkupu pozostałych udziałów, której wartość będzie uzależniona od przyszłych wyników spółki GRY-OnLine. Niemniej jednak w najbliższym czasie nie zamierzamy zrealizować tej opcji.